April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از مذاکرات تاثیرگذار توسعه تبادلات گردشگری در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: ۴۰۴۶۶۴
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیر گردشگری قشم از حضور سرمایه گذاران روسیه در غرفه قشم خبرداد و گفت:با سرمایه گذاران روسیه برای سرمایه گذاری در قشم مذاکرات موثری صورت گرفت.

روسیه در تور جذابیت‌های قشم

سالهاست به ظرفیت‌های گردشگری کشور می‌بالیم و از آن‌ها به عنوان یک فرصت و ظرفیت یاد می‌کنیم، اما در عمل نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. از چهار فصل بودن کشور به عنوان یک گزینه منحصر به فرد یاد می‌کنیم، اما در عمل از این فرصت و ظرفیت استفاده نکرده ایم. صنایع دستی، آثار باستانی، مناطق گردشگری و بسیاری موارد دیگر، ظرفیت‌های بی مثالی است که اگر هر کشوری آن‌ها را داشت، می‌توانست با گردشگری اقتصاد کشور را مدیریت کند.

فرصت طلبی در کیش اینوکس

زمانی می‌توانیم از ظرفیت‌های نمایشگاه سخن بگوییم که توانسته باشیم از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم. اکنون نیز می‌توانیم از ظرفیت کیش اینوکس ۴۰۲ سخن بگوییم، زیرا قرارداد‌های مهم، رایزنی‌ها گسترده، مذاکرات تاثیرگذار و رخداد‌های تاثیرگذاری صورت گرفته که هر کدام توانسته بخشی از اقتصاد را متحول کند و به شکوفایی برساند.

رایزنی با خارجی‌ها

یکی از اتفاقات خوبی که در نمایشگاه کیش اینوکس ۴۰۲ صورت گرفت، حضور نمایندگانی از کشور‌های خارجی بود. نمایندگانی که از کشور‌های دیگر به کیش آمده بودند، همه چیز را دیدند و بنابر دیده ها، برای آینده تصمیم گرفتند. اگر این شعار اقتصادی را بپذیریم که سرمایه ترسو است، بی شک سرمایه گذار برای آنکه سرمایه خود را در ظرفیت یا جایگاهی به جریان بیندازد، باید به یقین و درک برسد. به همین دلیل لازم است در معرفی ظرفیت‌ها نهایت دقت و ظرافت بکار گرفته شود تا نتیجه بخش باشد.

 

بیشتر بخوانید:

جزیره هنگام در قربانگاه بی توجهی



جذب روسیه به قشم

با توجه به ظرفیتی که کیش اینوکس دارد و تجربه‌ای که از حضور میهمانان در این نمایشگاه بدست آمده، هر بخش اقتصادی با هدف خاصی وارد این عرصه شد که قشم نیز بهره گیری از این فرصت را در دستور کار قرار داد. قشم برای آنکه بتواند از این فرصت نهایت بهره را بدست بیاورد، با مدیران کارآمد خود به این نمایشگاه آمد تا با دست پر از آن بیرون برود و، چون قشم از ظرفیت بالایی در بخش گردشگری برخوردار است، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به کیش اینوکس آمد. جالب‌ترین اتفاقی که در کیش اینوکس رخ داد، جذب سرمایه گذاران روسی برای حضور در قشم بود.

جذابیت گرمای قشم برای سرمای روسیه

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از استقبال و علاقه سرمایه گذاران روسیه برای توسعه تبادلات گردشگری بین جزیره جهانی قشم و کشور روسیه خبر داد. ابراهیم رستم گورانی با اعلام این که سرمایه گذاران روسیه با هدف شناخت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری جزیره در غرفه سازمان منطقه آزاد قشم حضور یافتند گفت: پس از انجام مذاکرات اولیه مقرر شد، سرمایه گذاران روسی به منظور بازدید از زیرساخت‌ها و جاذبه‌ها به قشم سفر کنند.

زمینه سازی هدفمند

مدیر گردشگری قشم با تاکید بر اینکه آمادگی داریم تا در قالب "فم تور" پذیرای گردشگران روس باشیم گفت: مذاکرات اولیه برای همکاری‌های دوجانبه در خصوص اعزام و پذیرش گردشگر بین قشم و روسیه انجام شد. وی تاکید کرد: حوزه‌های گردشگری دریایی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبیعی از جمله مهمترین بخش‌های مورد علاقه روس‌ها برای توسعه گردشگری در قشم می‌باشد. گورانی افزود: شرایط حمل و نقل و لجستیک، هزینه‌های سفر و زیرساخت‌های قشم از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در نشست با روس‌ها بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: