کد خبر: ۴۰۴۶۷۳
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی طی 7 ماهه 1402، با افزایش 38 درصد وزنی و 7.5 درصد ارزشی، به بیش از 7.4 میلیارد دلار رسید.

صادرات 7.4 میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی/ افزایش 7.5 درصدی ارزش صادرات محصولات

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان مهر، ۳۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۶ تن محصول به ارزش ۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۷۹۶ هزار دلار صادر کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۳ تن محصول به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰۱ میلیون و ۴۰۲ هزار دلار بود.

از این میزان، ۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۸۷ تن (به ارزش ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار محصولات زنجیره فولاد، ۱۷۵ هزار و و ۲۴۷ تن (۸۵۴ میلیون و ۸۷ هزار دلار) مس و محصولات پایین دستی، ۲۲۱ هزار و ۹۳۶ تن (۵۰۳ میلیون و ۲۰۷ هزار دلار) زنجیره آلومینیوم و محصولات و ۲۳۸ هزار و ۹۹۲ تن (۳۲۷ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار) محصولات زنجیره روی صادر شد.

همچنین، بخش دیگری از صادرات انجام شده در مدت یاد شده شامل ۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۷۳ تن (۲۱۹ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار) محصولات زنجیره سیمان، ۳۵۷۳ تن (۹۶ میلیون و ۸۱ هزار تن) زنجیره مولیبدن، ۴۲ هزار و ۳۲۲ تن (۸۳ میلیون و ۲۴ هزار دلار) انواع فرو، ۴۳ هزار و ۷۰ تن زنجیره سرب (۵۰ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار)، ۱۱۷ هزار و ۸۷ تن (۲۰ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار) محصولات زنجیره کروم، ۹۵ تن (۱۴۸ هزار و ۲۴۹ دلار) آنتیموان، ۱۱۸ تن (۶۱ هزار دلار) زنجیره تیتان، ۲۷ تن (۱۶ هزار دلار) نیکل، ۲۱۳ تن (۱۴ هزار دلار) میکا و ... بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: