April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۹۱
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب فردی بود که امروز پای سوالات انتخاباتی باشگاه خبرنگاران جوان نشست.

برخی با غُرزنی سیاسی در تلاشند تا عملکردشان را توجيه کنند/ شورای ائتلاف با سرلیستی قالیباف در انتخابات شرکت خواهد کرد

گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهری حسنی- فاطمه تورانلو؛ چهار ماه به انتخابات و تعیین سرنوشت مجلس دوازدهم زمان باقی مانده است؛ با این حال، اما دو طیف اصلی اصلاحات و اصولگرا از مدت‌ها قبل برنامه‌های انتخاباتی خود را شروع کرده اند، شروعی که تقدیر یک کشور و یک ملت را رقم می‌زند. در این میان باشگاه خبرنگاران جوان با رویکرد انتخاباتی خود این بار به سراغ امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی رفته است تا برنامه‌های انتخاباتی آن‌ها را برای مردم روشن کند.

جلسات شورای ائتلاف هرگز تعطیل نشده است

باشگاه خبرنگاران جوان: برای شروع از برنامه‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای مخاطبان می‌گویید؟

رسولی: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب که از مجلس یازدهم لیست داد و بعد هم شورای شهر تهران را دنبال کرد هرگز جلساتش تعطیل نشده است و به صورت منظم کار‌ها را دنبال کردیم و همواره جلسات هفتگی تشکیل شده است. البته افراد و احزابی در این شورا اضافه و یا کم شده اند. برخی شخصیت‌های حقیقی و یا برخی از اصناف و گروه‌ها اضافه شده اند که سیاسی هم نبودند و در هر صورت امروز که در خدمت شما هستیم با تمامی دفاتری که در استان‌ها برقرار و فعال است کار انتخابات مجلس دوازدهم از ماه‌ها قبل کلید خورده است و امروز هم سایت شورای ائتلاف آماده است و کاندیدا‌هایی را که تمایل دارند با تابلوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در انتخابات شرکت کنند ثبت نام می‌کنیم و بعد پس از آبان ماه بررسی کاندیدا‌هایی که قرار است مورد حمایت شورای ائتلاف قرار بگیرند در کل کشور و در شهر‌های بزرگ و شهر‌های کوچک آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: برخی درباره ائتلاف‌های سیاسی در انتخابات صحبت می‌کنند. احتمال ائتلاف برخی از شخصیت‌های اصولگرا را با سایر جریانات سیاسی نظیر اعتدال و اصلاحات چقدر می‌دانید؟

رسولی: آیا در ایالات متحده می‌توان گفت دموکرات‌ها با جمهوری خواهان ادغام شوند؟ گروه‌های مختلف چهارچوب مسائل خود را دنبال می‌کنند. معتقدم که این صحبت‌ها در عرصه سیاست چندان قابل پذیرش نیست؛ البته ما از حضور اصلاح طلبان فعال در انتخابات استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم که آن‌ها هم باید مشارکت داشته باشد، اما جریان نیرو‌های انقلاب اقدامات خود را دنبال می‌کند و اصلاحات هم مسیر خود را طی خواهد کرد. در کل امیدواریم که انتخابات پرشوری داشته باشیم.

شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با هیچکس عهد اخوت نبسته است

باشگاه خبرنگاران جوان: فرآیند بررسی نامزد‌ها جهت حضور در لیست شورای ائتلاف چه زمانی آغاز می‌شود و چه معیار‌هایی را مد نظر دارید؟

رسولی: ما در دو سطح بررسی صلاحیت نامزد‌ها را دنبال می‌کنیم. ابتدا نمایندگان موجود که حدود هفت ماه پیش کارگروه نظارت و ارزیابی تشکیل شد و به بررسی عملکرد نمایندگان پس از سه سال فعالیت در مجلس یازدهم پرداخته است و تقریبا برای هریک از نمایندگان یک کارنامه کیفی و کمی ایجاد شده است. البته نمایندگانی که با تابلو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب وارد مجلس شدند تا بتوانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم و درباره شان قضاوت کنیم که آیا عملکردشان مورد قبول بوده یا خیر؟

این ویژگی مهم شورای ائتلاف محسوب می‌شود که علیرغم اینکه خود از فردی حمایت کرده و وی را در لیست گنجانده است، اما آسیب شناسی نیز میکند و با هیچکس عهد اخوت نبسته است. اگر عملکرد فردی مورد قبول نباشد از فردی که وضعیت بهتری را خواهد داشت و از منظر سوابق کاری میتواند کارآمد‌تر باشد استفاده خواهیم کرد. از منظر دوم هم کمیته ائتلاف شورای در حال تدوین و مطالعه مدل‌های انتخاباتی برای رسیدن به لیست هست که این کار بعد از آبان ماه و بررسی کاندیدا‌ها بعد از ثبت نام در سایت شورای ائتلاف اتفاق می‌افتد و بعد انشالله زمان داریم تا به لیست کامل تهران و حمایت از لیست‌های استانی برسیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: