April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۹۲
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
سیاستی که واشنگتن در قبال درگیری رژیم صهیونیستی با حماس پیش گرفته است به مواضع آمریکا در خاورمیانه و صحنه بین المللی آسیب می‌رساند.

واشنگتن پست: سیاست آمریکا در قبال جنگ غزه موقعیت بین المللی آن را تهدید می‌کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی نوشت: حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه خسارات گسترده‌ای بر جای گذاشته است. نارضایتی و خشم عمومی ناشی از این جنایات هم علیه رژیم صهیونیستی و هم علیه ایالات متحده در حال افزایش است؛ نمونه این نارضایتی عمومی در سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه و آسیا، منعکس شد.

مقامات بسیاری از کشور‌ها مراتب اعتراض خود را به دلیل حملات رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکایی علیه مردم غزه به آنتونی بلینکن ابراز کردند و خواستار برقراری آتش‌بس بشردوستانه به جای آتش‌بس موقت شدند، چراکه ادامه این حملات، جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند و حتی ممکن است به نسل کشی آن‌ها منجر شود.

سی و شش روز از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد. حمایت قاطع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از سران صهیونیست، به رغم افزایش کشتار غیرنظامیان فلسطینی، به موقعیت واشنگتن در منطقه و فراتر از آن آسیب می‌رساند. حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی ممکن است نفوذ آمریکا در منطقه را تحت تاثیر قرار دهد و موقعیت آن را در خاورمیانه و صحنه بین المللی متزلزل و تضعیف کند.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند که نگرانی‌ها در مورد کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه مدت‌ها قبل از درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس ظاهر شده بود. اما به گفته تحلیلگران، وضعیت کنونی احتمالاً موقعیت واشنگتن در منطقه را تضعیف خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا ابراز امیدوار‌ی کرده است که حملات ارتش رژیم اشغالگر هرچه زودتر پایان یابد چراکه پایان بخشیدن به این جنگ «پیامد‌های بلندمدت آن برای آمریکا را به حد اقل می‌رساند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: