کد خبر: ۴۰۴۷۰۱
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
باستان شناسان، تبر دستی غول پیکری را کشف کردند که تصور می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار سال قدمت داشته باشد.

کشف سنگی عجیب در عربستان سعودی

یک تیم بین المللی از محققان این مصنوع سنگی ماقبل تاریخ را طی یک بررسی باستان شناسی که در یک بیابان (دشت قره) در شمال غربی عربستان سعودی انجام شد، کشف کردند.

این تبر دستی یکی از مهم‌ترین یافته‌های حاصل از بررسی دشت قره است. این ابزار سنگی شگفت‌انگیز بیش از نیم متر طول دارد و بزرگترین نمونه از یک سری ابزار سنگی است که توسط اومر آکسوی یافت شد.

آکسوی گفت: " این ممکن است یکی از بزرگترین تبر‌های دستی باشد که تاکنون کشف شده است. " دشت قره، یک شهر واحه باستانی با خانه‌های خشتی و سنگی است که در قرن ششم قبل از میلاد تأسیس شد.


منطقه اطراف آن منطقه‌ای با اهمیت طبیعی و فرهنگی برجسته در عربستان سعودی است که دارای بقایای باستانی و سایت‌های مهم است. به غیر از خود شهر، این منطقه همچنین خانه اولین سایت میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی، هگرا است.

هگرا شهری باستانی است که در حدود ۵۲ هکتار وسعت دارد که بیشتر آن به قرن اول پس از میلاد باز می‌گردد. این سایت شامل نزدیک به ۱۰۰ مقبره به خوبی حفظ شده با نما‌های استادانه‌ای است که بر روی ماسه سنگ بریده شده است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: