April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۰۵
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ۴.۷ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

تحصیل ۴.۷ درصد دانش‌آموزان کرمانشاه در مدارس غیردولتی

مهریار حاتمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به پایین بودن تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان در مقایسه با میانگین کشوری، گفت: در حالی که حدود ۱۲.۹ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، در استان کرمانشاه این آمار ۴.۷ درصد است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه دلیل پایین بودن آمار دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی را تعداد کم این نوع مدارس در استان عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه به دلیل کمبود فضای آموزشی استاندارد، امکان توسعه مدارس غیردولتی خیلی کم است.

وی تاکید کرد: شهر کرمانشاه فضای نوساز برای توسعه مدارس غیردولتی نداشته، لذا از حیث توسعه مدارس غیردولتی خیلی جای کار نداریم، در حالیکه تقاضای زیادی برای تاسیس مدارس غیردولتی در استان وجود دارد که اکثرا به دلیل نداشتن فضای آموزشی استاندارد به نتیجه نمی‌رسند.

وی اشاره‌ای به استقبال خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی داشت و گفت: میزان استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی بالا بوده، به نحوی که امسال حدود ۹۰ درصد ظرفیت مدارس غیردولتی استان تکمیل شده است.

حاتمی افزود: هم اکنون بیش از ۱۷ هزار نفر از جمعیت حدود ۳۷۰ هزار نفری دانش‌آموزان استان کرمانشاه در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه ۱۴۴ مدرسه غیردولتی دارد که بیشتر آن‌ها در مقطع ابتدایی فعالیت دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: