April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۲۳
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
۵۵۰ تن عسل به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان در تنکابن تولید شد.

تولید ۵۵۰ تن عسل در تنکابن

غلامپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: ۵۵۰ تن عسل به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون در زنبورستان‌های شهرستان تنکابن تولید شد.

او افزود: ۲۷ هزار و ۷۰۰ کلنی زنبور عسل امسال در مراتع و روستا‌های این شهرستان استقرار یافتند که از این تعداد پیش بینی میشود ۷۵۰ تن عسل تولید شود.

غلامپور میانگین برداشت عسل در هر کندو را ۱۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این شهرستان با تولید ۷۵۰ تن عسل در سال جایگاه مناسبی در تولید استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: این شهرستان دارای ۲۷۵ زنبور بردار و ۲۷ هزار و ۷۰۰ کلنی زنبور عسل شامل ۱۵ هزار کلنی مربوط به زنبور داران بومی و ۱۲ هزارو ۷۰۰ کلنی زنبور داران مهاجر می‌باشد.

غلامپور گفت: فرهنگ سازی، آموزش زنبورداران و گسترده شدن فعالیت شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان در راستای توسعه زنبورداری با توجه به استعداد منطقه و همچنین نظارت کامل بر کار زنبورداران برای تولید عسل کاملا خالص و مرغوب، می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی، درآمد خوبی برای شهرستان ایجاد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: