April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۳۰
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
0
کیش اینوکس اکنون پس از ده سال برگزاری به نقطه‌ای رسیده است که نهاد‌های مالی دولتی و خصوصی با شرکت در این نمایشگاه به معرفی خود و دستاورد‌های خود به شرکت‌کنندگان و عمومی مردم می‌پردازند. یکی از این شرکت کنندگان منطقه ازاد اینچه برون است.

نسل سوم مناطق آزاد تجاری در خدمت کریدورهای بین‌المللی (+فیلم)

حسن ملک حسینی مدیرعامل منطقه ازاد اینچه برون در مصاحبه با پول نیوز ضمن معرفی این منطقه ازاد گفت: در سال ۱۴۰۰ منطقه آزاد اینچه برون به همراه ۶ منطقه دیگر که ۷ منطقه از نسل سوم از مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران هستند که به تصویب مجلس و دولت رسیدند و به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد. این مناطق که نسل سوم مناطق آزاد هستند به عنوان مناطق هوشمند انتخاب شدند. منطقه آزاد اینچه برون تقریبا یک سال است که با بستر‌های لازم منطقه شروع به کار کرده، ما بیشتر در بحث نرم‌افزاری و اخذ مجوز‌های فعالیت داشتیم. اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون تقریبا ۷ ماه است که آماده و از سوی شورای نگهبان ابلاغ شده و همچنین ممهور بودن نقشه‌های منطقه به مهر دولت از موضوعاتی است که در چند ماه اخیر گذشته انجام شد.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما در طی یک سال گذشته انجام دادیم تهیه و تدوین طرح جامع در منطقه ازاد اینچه برون است و این طرح به پایان رسیده و جهت تایید به شورای عالی مناطق آزاد و دبیرخانه و مرکزی پژوهشی ارسال شد. در موازات این طرح جامع ما ارزیابی زیست محیطی را انجام دادیم و تقریبا این کار هم انجام شده و در حال حاضر جهت اخذ تاییدیه محیط زیست در فرایند کار‌های اداری قرار دارد و تا چند ماه آینده طرح جامع و محیط زیست ما به تایید برسد.

 



ایشان همچنین درباره تدوین طرح جمع منطقه آزاد و مزایای این منطقه آزاد خاطر نشان کرد: طرح جامع نشانگر آینده نگری و به معنای مبنای اجرایی است و اساس نامه مبنای قانونی کار ما است. ماکنون زون‌های خود را می‌شناسیم و طی سه ماهه آخرر ۱۴۰۲ و سه ماهه اول ۱۴۰۳ امیدوارم بتوانیم دو طرح مطالعاتی بسیار مهم ازجمله طرح دهکده لجستیک و طرح‌های تفصیلی خودمان را به سرانجام برسانیم و جهت تاییدیه به شورای عالی مناطق آزاد ارسال کنیم. ما یک منطقه جدید‌التاسیس هستیم و در همین مدت کوتاه نیز اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده، اولین موضوع که ما در سطح استان انجام دادیم یک همگام سازی همه بخش‌های استان بود چه بخش‌های دولتی و چه بخش‌های خصوصی و این یکصدا شدن در استان رقم خورده و هر جا که اتحاد باشد حتما نتیجه خوبی هم رقم خواهد خورد.

همانطور که گفتم مبنای ما در برنامه‌های خود مطالعات است ما میخواهیم اولین منطقه آزادی باشیم که مبنای اصلی ما حتما مطالاعت علمی واقع گرایانه باشد و این کار را واقعا داریم انجام می‌دهیم. ما به عنوان یک هاب ترانزیت و لجستیک هستیم، منطقه ازاد اینچه برون در تلاقی ۳ کریدور مهم قرار گرفته یکی کریدور شمال به جنوب است کریدور شرق به غرب و همچنین کریدور منطقه KTI و نکته مهم این است که منطقه آزاد اینچه برون در شرق دریای خزر و یک نقطه امن تاریخی قرار گرفته که این بستر لازم برای سرمایه گذاری را دارد فراهم می‌کند.

با توجه به مسائلی که در غرب دریای خزر داریم و امیدواریم این مشکلات نیز رفع شود، ولی منطقه اینچه برون یک منطقه بکر و بالقوه است و حسن دیگری که این منطقه دارد ما در یک منطقه بدون معارض هستیم و قابلیت بارگزاری فعالیت‌های عمرانی و اجرایی را داریم. منطقه اینچه برون یک منطقه بسیار متنوعی است ما در آینده این قابلیت را داریم که این منطقه را توسعه بدهیم و با الحاق به دو منطقه منفصل حزیره آشوراده به عنوان قطب گردشگری و فرودگاه گرگان. زیرا ما منطقه‌ای هستیم با کریدور‌های مختلف یعنی یکی کردور زمینی است، کریدور ریلی، کریدور هوایی و حتی کریدور لوله‌ای همان بحث سوآپ گاز در ترکمنستان و جا‌های مختلف داریم.

خبر خوشی که داریم این است که ما در همین نمایشگاه کیش اینوکس ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری آماده کرده‌ایم در قالب‌های متنوع بر اساس زون‌های منطقه و تلاش بسیاری در حال انجام است که بتوانیم در فرصت اندکی که تا پایان سال مانده زیرساخت‌های منطقه را به سطح قابل قبولی برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: