کد خبر: ۴۰۴۷۷۱
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره فلسطین در کنفرانس عمومی یونسکو رد شد و قطعنامه پیشنهادی کشور‌های گروه عرب در حمایت از فلسطین به تصویب رسید.

قطعنامه حمایت از فلسطین در یونسکو تصویب شد

در جلسه کمیته مالی، اداری و روابط خارجی یونسکو در جریان چهل‌ودومین اجلاس کنفرانس عمومی این سازمان در پاریس برگزار شد، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی با رای اکثریت کشور‌های عضو، شکست خورد و به تصویب نرسید و در مقابل، قطعنامه‌ای در حمایت از مردم غزه مورد تصویب قرار گرفت.

در چهارمین روز برگزاری اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو، بر اساس پیشنهاد کشور‌های گروه عرب و حمایت جمعی از کشور‌های اسلامی، قطعنامه‌ای با عنوان تأثیر و پیامد‌های وضعیت کنونی نوار غزه/ فلسطین در تمامی جنبه‌های دستور کار یونسکو برای تصویب، در دستورکار این کنفرانس قرارگرفت و رایزنی‌های مربوط به آن در بین کشور‌های عضو شروع شد که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره مشارکت فعال و سازنده‌ای داشت.

در تقابل با این پیشنهاد، ایالات متحده آمریکا قطعنامه‌ای یک‌سویه و کاملا جانب‌دارانه را بر ضد مردم فلسطین و در حمایت از رژیم صهیونیستی، تدوین و برای رأی‌گیری ارائه کرد که کشور‌های عرب و بانیان این قطعنامه، از جمله ایران به‌عنوان کنشگر مؤثر، حاضر به قبول اصلاحات آمریکا نشدند و قطعنامه خود را برای رأی‌گیری در دستور کار قرار دادند که هر دو به رأی عمومی گذاشته شود.

در فرآیند رأی‌گیری علنی، قطعنامه ایالات متحده با رأی منفی اکثریت رد شد و قطعنامه پیشنهادی حامیان فلسطین با ۹۶ رأی مثبت و تنها ۸ رأی منفی از مجموع ۱۳۷ رأی مأخوذ، به تصویب رسید.

یونسکو تا کنون بار‌ها در حمایت از فلسطین قطعنامه صادر کرده و همین رویکرد موجب خروج رژیم اشغالگر صهیونیستی از این سازمان شده است.

چهل‌ودومین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو از ۱۶ آبان (۷ نوامبر۲۰۲۳) در مقر یونسکو در پاریس آغاز شده و هم‌اکنون با برگزاری نشست‌ها و کمیسیون‌های مختلف در حال پیگیری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: