April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا یکی از روش‌ها برای اخذ اقامت این کشور است. به‌طوری‌که با سرمایه 1.200.000 دلار کانادا می‌توان در استان کبک، مقیم دائم شد. در نظر داشته باشید که این گزینه فقط برای کسانی مناسب است که قصد دارند برای اقامت دائم کانادا مهاجرت کنند.

نکته مهم دیگر این است که شهروندی کانادا را نمی‌توان بدون حضور در کانادا دریافت کرد. متقاضی باید دانش خود را در مورد زبان، توانایی ادغام در جامعه و زندگی در این کشور به مدت سه سال اثبات کند. تنها در این صورت است که می‌توان برای شهروندی کانادا اقدام کرد.

ویزای سرمایه ‌گذاری می‌تواند با پیچ‌وخم‌های زیادی همراه باشد، اما همچنان بسیاری از افراد آن را برای برنامه‌های مهاجرتی خود برمی‌گزینند.

A group of people holding their hands together  Description automatically generated with medium confidence

مزایای شهروندی کانادا

کانادا معروف به‌ کشوری جذاب برای زندگی است. اقتصاد توسعه‌یافته و دموکراسی، سیستم‌های آموزشی و مراقبت‌های درمانی پیشرفته و عدم تبعیض‌های قومی و نژادی، آن را به یک مقصد محبوب برای مهاجرت تبدیل کرده است. یک‌پنجم ساکنان این کشور مهاجرانی از نقاط مختلف جهان هستند که برخی از آن‌ها ویزای سرمایه ‌گذاری را برای حضور انتخاب کرده‌اند. شهروندی کانادا دارای مزایای زیر است:

  • مستمری و مزایای جذاب
  • سیستم مالیاتی منصفانه
  • امکان تجارت متمرکز در بازار آمریکای شمالی
  • بیمه درمانی رایگان و سیستم مراقبت‌های درمانی پیشرفته
  • استاندارد بالای زندگی (کانادا در رتبه‌بندی ده کشور برتر برای زندگی قرار دارد.)
  • سفر بدون ویزا به 180 کشور ازجمله ایالات‌متحده، ژاپن، چین، هنگ‌کنگ، استرالیا و اتحادیه اروپا (کانادا تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسد و به متقاضیان اجازه می‌دهد شهروندی اصلی خود را حفظ کنند.)

گرفتن تابعیت با سرمایه ‌گذاری در کانادا چگونه است؟

ده‌ها برنامه مهاجرتی وجود دارند که به خارجی‌ها کمک می‌کنند به کانادا مهاجرت کنند و شهروندی این کشور را دریافت کنند. اکثر آن‌ها معیارهای سخت‌گیرانه‌ای را در مورد تحصیلات، سن و حرفه متقاضیان تعیین می‌کنند. متقاضیان اگر ویزای سرمایه ‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهند می‌توانند اقامت و سپس شهروندی کانادا را سریع‌تر و آسان‌تر دریافت کنند.

شهروندی از طریق ویزای سرمایه ‌گذاری می‌تواند بلافاصله به همه اعضای خانواده، ازجمله همسر قانونی و فرزندان زیر 22 سال اعطا شود. افراد بزرگسال باید درخواست دهند و به‌طور مستقل سرمایه ‌گذاری کنند. گفتنی است که تابعیت، امکان انتقال به نسل جوان را دارد.

روش دریافت شهروندی کانادا با سرمایه‌ گذاری

پول افرادی که قصد مهاجرت با ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا را دارند در اقتصاد کانادا سرمایه ‌گذاری شده و سود آن برای توسعه استان و کمک به کارآفرینان و مهاجران محلی استفاده می‌شود.

دریافت پاسپورت کانادایی از طریق سرمایه ‌گذاری بین 3 تا 5 سال پس از اقدام ممکن است به طول بیانجامد. درواقع ابتدا باید درخواست اقامت دائم ارائه شود. سپس متقاضی باید به مدت 3 سال در کانادا زندگی کند و حداقل 183 روز در سال را در هر یک از این 3 سال در آنجا سپری نماید. تنها در این صورت است که آن‌ها می‌توانند برای شهروندی اقدام کنند.

اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا به سرمایه‌گذار و خانواده آن‌ها حقوق و مسئولیت‌های مشابه شهروندان کانادایی به‌استثنای حق رأی یا داشتن مناصب دولتی را اعطا می‌کند.

بین سال‌های 1986 تا 2014، برنامه شهروندی کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری در سراسر کشور فعال بود. بااین‌حال، از سال 2014، فقط در استان فرانسوی‌زبان کبک (برنامه سرمایه‌گذاری مهاجر کبک، QIIP) این موقعیت در دسترس مهاجرین قرار داده است اما پس از دریافت اقامت دائم در این استان، سرمایه‌گذار و خانواده‌اش می‌توانند در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کنند.

شرایط برنامه شهروندی کبک

درخواست شهروندی نیاز به سرمایه‌ای بالغ‌ بر یک‌ میلیون و دویست هزار دلار کانادا دارد که معادل تقریباً 900 هزار دلار آمریکا می‌شود. شما باید این مبلغ را به مدت ۵ سال سرمایه ‌گذاری کنید درحالی‌که هیچ‌گونه سودی به آن تعلق نمی‌گیرد. توجه نمایید که با این روش شما نیازی به راه‌اندازی یک بیرینس در کانادا نخواهید داشت. درنهایت پس از ۵ سال این مبلغ به شما بازگشت داده می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که شما به‌عنوان سرمایه‌گذار برای مهیا کردن این مبلغ می‌توانید از تسهیلات بانکی کشور کانادا استفاده نمایید. شما میتوانید سود مبلغ سرمایه ‌گذاری اولیه که معادل ۳۵۰ هزار دلار کاناداتعیین ‌شده است را در بدو پرونده پرداخت نماید تا بانک های کانادایی به شما وام یک‌ میلیون و دویست هزار دلار کانادا پرداخت کنند.

محدودیت‌های اخذ ویزای سرمایه ‌گذاری

مهم‌ترین محدودیتی که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود دارد سهمیه سالانه آن است که به ۱۹۰۰ نفر محدود شده است. معمولا تعداد درخواست‌ها از این مقدار بیشتر می باشد و ازاین‌رو رسیدگی به آن‌ها به‌صورت قرعه کشی انجام می‌شود.

A group of people sitting around a table  Description automatically generated with medium confidence

افراد واجد شرایط سرمایه ‌گذاری در کانادا

برای توضیح این بخش باید بیان شود که تنها سرمایه ‌گذاری نمی‌تواند کافی باشد و شش معیار دیگر برای اخذ ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا ضروری است:

۱. جهت درخواست این ویزا شما باید به‌عنوان مالک یک بیزینس یا سهامدار یک شرکت خصوصی اقدام نمایید. البته اگر در یک موقعیت مدیریتی برای شرکتی با توان مالی ۵۰ هزار دلار کانادا در سال نیز فعالیت داشته باشید، واجد شرایط خواهید بود.

۲. شما می‌بایست در سیستم امتیازی تعیین‌شده حداقل ۴۰ امتیاز از 100 امتیاز را دریافت کنید. برای گرفتن این امتیازات فاکتورهایی مانند سن، دانش زبانی، سطح تحصیلات، تجربه کار و مدت‌زمانی را که در کشور کانادا اقامت داشته‌اید موردبررسی قرار می‌گیرند.

۳. باید دارایی‌هایی در حد ۲ میلیون دلار کانادا در اختیار داشته باشید و ثابت کنید که آن‌ها را از راه‌های قانونی به دست آورده‌اید. این اموال می‌توانند مبالغ سپرده‌گذاری شده، اوراق بهادار، املاک و مستغلاتی باشند که خود سرمایه‌گذار یا همسر وی در اختیار دارند.

۴. شما نباید مبتلا به بیماری‌های خطرناکی همانند HIV باشید‌.

۵. عدم سوءپیشینه از مهم‌ترین معیارهای است که برای دریافت ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا به آن توجه می‌شود. مهم است شما هیچ‌یک از قوانین مهاجرتی این کشور را در گذشته نقض نکرده باشید.

۶. شما باید در یک آزمون که مربوط به تاریخ و سنت‌های کبک است شرکت نموده و قبولی با حداقل ۷۵ درصد نمره به دست بیاورید‌.

مدارک موردنیاز سرمایه ‌گذاری در کانادا

شما برای اخذ ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا باید تعداد نسبتاً زیادی از مدارک مختلف که در ذیل بیان شده‌اند را ارائه بدهید.

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی‌های محضری و ترجمه‌شده از گذرنامه افرادی که شامل این برنامه مهاجرتی می‌شوند.
  • مدارکی دال بر تأیید خویشاوندی برای درخواست خانواده
  • مدارک هویتی و ازدواج
  • اسناد ترخیص پلیس برای بستگان شما
  • مدارک مربوط به شرایط مالی
  • عکس‌های پرسنلی
  • سندهای مربوط به مالکیت املاک صورت‌های بانکی و تأییدیه‌های گرفته‌شده
  • سندی که ثابت می‌کند شما مبلغ ذکرشده را سرمایه ‌گذاری نموده‌اید
  • گواهی مدارک زبان درحالی‌که رسمی و ترجمه‌شده باشند

نحوه درخواست سرمایه ‌گذاری

برای این کار شما باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارید. نکته حائز اهمیت این است که این پروسه ممکن است بین ۳ تا ۵ سال به طول بیانجامد.

در مرحله اول مدارکی که در بخش قبل نام برده شدند باید به دولت کبک ارائه دهید. در این مرحله با دقت، تمامی مدارکی که ثابت می‌کنند شما یک کارآفرین و یا مدیر هستید به همراه اسناد مبلغ سرمایه ‌گذاری شده را جمع‌آوری نمایید. درنهایت همه آن‌ها را به اداره ثبت و ارزیابی مقایسه‌ای که واقع در مونترال است ارسال نمایید.

A hand holding a pen over a piece of paper  Description automatically generated with medium confidence
پس از بررسی اگر حداقل‌های موردنیاز را داشته باشید، گواهی موقت برای اقامت شما ارسال می‌شود.

در مرحله دوم وظیفه شما انتقال مبلغ موردنیاز سرمایه گذاری به ‌حساب مشخصی است که به شما داده می‌شود.

اقدام دیگری که باید برای ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا انجام دهید ثبت درخواست خود در سفارت یا کنسولگری این کشور در محل اقامتتان است. در این مرحله شما باید مبلغ ۱۵۲۳۵ دلار کانادا پرداخت نمایید. در صورت دریافت تأییدیه نهایی به شما اجازه ورود به کانادا تا ۱۲ ماه آینده پس از صدور گواهی داده می‌شود. همچنین دولت کانادا برای سرمایه‌گذار اقامت دائم در نظر می‌گیرد. البته درصورتی‌که تا ۱۲ ماه بعد در این کشور ساکن نشده باشید باید تمام مراحل دوباره طی شوند.

درنهایت همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، برای اخذ شهروندی کانادا باید به مدت سه سال در این کشور زندگی نمایید. معمولاً پس‌ازاین زمان بازه‌ی یک ‌ساله‌ای را باید برای دریافت تابعیت منتظر بمانید. در صورت تأیید، شما مجدداً باید در آزمون دانش زبانی و تاریخ کبک شرکت کنید. افراد بالای ۵۴ سال از این کار معاف هستند.

همان‌طور که مشخص است گرفتن ویزای سرمایه ‌گذاری کانادا دارای مراحل طولانی و فرسایشی است که بروز هرگونه اشتباهی می‌توان تأخیر قابل‌توجهی در آن ایجاد کند. برای تسریع این فرآیند پیشنهاد می‌دهیم از شرکت خدمات حقوقی مهاجرتی آرنیکا ویزا که سابقه‌ای طولانی و موفق در این عرصه دارد مشاوره بگرید. این مجموعه به‌صورت کاملاً تخصصی بر روی خدمات مهاجرتی کشور کانادا فعالیت داشته‌ و هر آنچه در این راه نیاز دارید را به شما ارائه می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: