April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۸۹
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
صدر اعظم آلمان بر موضع خود تاکید کرد که مسکو باید امتیازات جدی به کی‌یف بدهد.

آمادگی مذاکره با پوتین را دارم

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در مصاحبه با روزنامه آلمانی Heilbronner Stimme گفت که کمپین روسیه علیه اوکراین «بازگشت امپریالیسم در اروپا است» و با تاکید بر آنکه مسکو باید امتیازات جدی به کی‌یف بدهد اعلام کرد آمادگی مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، را دارد.

شولتس در بخشی از این مصاحبه با بیان آنکه برلین قصد دارد «تا زمانی که لازم باشد» با تسلیحات و سایر اشکال از کی‌یف حمایت کند، بر موضع خود تاکید کرد و گفت: «مسکو باید امتیازات جدی به کی‌یف بدهد تا آن را متقاعد کند که پای میز مذاکره بیاید. با پوتین مذاکراتی داشتم و آماده‌م تا در آینده نیز این کار را انجام دهم، البته مذاکرات با اوکراین مستلزم گامِ قاطع روسیه است.»

صدراعظم آلمان همچنین از مسکو خواست تا نیروهایش را از قلمرویی که کی‌یف ادعا می‌کند متعلق به آن است، خارج کند.

آخرین مکالمه شولتس و پوتین، تلفنی و در دسامبر ۲۰۲۲ گزارش شده است، در آن زمان، پوتین به «سیاست مخرب کشور‌های غربی برای پمپاژ سلاح به رژیم کی‌یف و ارائه آموزش به ارتش اوکراین» اعتراض کرد. صدراعظم آلمان در ماه ژوئن هم اعلام کرده بود که می‌خواهد با پوتین مکالمه کند و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، تاکید کرد که پوتین چنین برنامه‌ای ندارد.

روسیه می‌گوید که آماده مذاکره با کی‌یف است، اما پاییز گذشته، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مذاکرات با مسکو را پس از رای اکثریت چهار منطقه سابق اوکراین به پیوستن به روسیه ممنوع کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: