در نشست "کمیته هم اندیشی بهره وری شرکت های معدن و صنایع معدنی" مطرح شد:
کد خبر: ۴۰۴۸۰۸
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
ابوالفضل خاوری نژاد، پژوهشگر اقتصادی، بر اهمیت آگاهی مدیران از عملکرد بنگاه های زیرمجموعه به عنوان یکی از اهداف سنجش بهره وری سازمان ها تاکید کرد.

آگاهی مدیران از عملکرد بنگاه های زیرمجموعه یکی از اهداف سنجش بهره وری

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ابوالفضل خاوری نژاد، پژوهشگر اقتصادی موسسه پژوهشی اقتصاد مالی بهین امروز در نشست کمیته هم اندیشی بهره وری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی، ضمن تشریح اهداف و اهمیت سنجش بهره وری در سازمان‌ها گفت: یکی از اهداف سنجش بهره وری، آگاهی مدیران و سیاستگذاران از وضعیت عملکرد بنگاه‌های تحت مدیریت است.

به گفته وی، آشنایی بنگاه‌ها با نماگر‌های اقتصادی، غنا بخشیدن به ادبیات اقتصادی مبتنی بر آمار‌های ثبتی در سطح بنگاه و نیز اجرای مرحله اول از چرخه مدیریت بهره وری از دیگر اهداف سنجش بهره وری سازمان‌ها است.

خاوری نژاد در این نشست، نماگر‌های عملکرد، مراحل چرخه مدیریت بهره وری، محور رشد و بهره وری کل عوامل تولید، روش‌های سنجش بهره وری و نیز استخراج داده از صورت‌های مالی را تشریح کرد.

وی همچنین شاخص‌های بهره وری نیروی انسانی و نرخ رشد آن، شاخص‌های موجودی سرمایه و شاخص‌های مصارف واسطه را نیز مورد بررسی قرار داد.

انجام مطالعات امکان سنجی و تدوین برنامه راهبردی بهره وری از دیگر موضوعات مورد اشاره این پژوهشگر اقتصادی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: