کد خبر: ۴۰۴۸۳۹
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
کیش اینوکس به عنوان بزرگترین رویداد صنعت مالی کشور بستری را فراهم کرده است تا شرکت‌ها و نهادهای مختلف مالی فرصت مناسب برای جذب سرمایه و تامین مالی داشته باشند.

کامبیز معتمد وزیری رییس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد در گفتگو با پول نیوز ضمن اشاره به وظیفه ذاتی صندوق‌های بازنشستگی درباره مولدسازی گفت: وظیفه اصلی صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان عزیز این عرصه بزرگ صنعتی در کشور است. طبیعتا موضوع پرداخت مستمری و تامین آنچه به عنوان خدمات در اختیار بازنشستگان محترم قرار می‌گیرد نیازمند درآمدهای پایدار و تعریف شده‌ای است.


ایشان اظهار کردند که مولدسازی را اگر بخواهیم فارغ از تکرارهایی که شده تعریف کنیم، چاره‌ای نداریم که موضوعاتی مثل سرمایه‌گذاری که بایستی از طریق تامین مالی در بازارهای مالی و سرمایه به دست بیاید را دنبال کنیم و در سایه سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره صنعت فولاد کشور است که مجموعه صندوق فولاد از طریق شرکت‌های بزرگی مثل سنگ آهن مرکزی می‌تواند به درآمدهای پایداری برسد و بتواند رسالت خود را در قبال بازنشستگان به درستی انجام دهد.


ایشان همچنین با اشاره به فرصت پیش آمده در نمایشگاه کیش اینوکس گفت: در همین نمایشگاه شاهد بودیم که شرکت توسعه سنگ آهن مرکزی سام (توسعه سام) به شکل تخصصی مسئولیت تامین مالی و سرمایه‌گذاری را در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عهده دار شده است تا بتواند با ورود به این موضوع و تامین سرمایه، مسیر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در سنگ آهن مرکزی ایران را فراهم و هموار کند. با تاسیس این شرکت و تامین سرمایه مورد نیاز، پروژه‌های مختلف در سنگ آهن مرکزی ایران به بهره‌برداری خواهد رسید و در سایه این بهره‌برداری و به ثمر نشستن این پروژه‌های عظیم در کشور قطعا درآمدهای سرشار و پایداری متوجه مجموعه و در نهایت صندوق بازنشستگی خواهد شد.

 


 معتمد وزیری در ادامه گفت: در همین نمایشگاه با دوستان در شرکت توسعه سام، با مدیرعامل این شرکت و اعضای هیئت مدیره آن آشنا شدم از ایده های بسیار خوبی که این تیم دارند، لذت بردم. این تیم جوان، پویا و خلاق است و در همایشی که امروز صبح با موضوع تامین مالی از طریق بازار پولی و سرمایه برگزار شد، شاهد بودیم که گزارش خیلی خوب و مثبتی را ارائه دادند که واقعا امیدوار کننده و نویدبخش بود. از همین جا من از این دوستان عزیز که با انرژی بسیار خوب کار را پیگیری می‌کنند تشکر می‌کنم و برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.


 امیر کشمیری، مدیرعامل شرکت توسعه سنگ‌آهن مرکزی سام در همایش تخصصی تامین مالی از طریق بازار پولی و سرمایه که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ برگزار شد، با تاکید بر اهمیت برندینگ در تامین مالی صنعت از رویکرد مدیریتی جدید این شرکت بر روند تامین مالی سخن گفت و تاکید کرد این شرکت استفاده گسترده‌ای از ابزارهای تامین مالی داشته است. به گفته وی، این شرکت جزو معدود شرکت‌های است که پتانسیل تاسیس ۱۰ میلیون تن کنسانتره در کشور را دارد.


کشمیری در ادامه با خبر اقدام در جهت انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی گندله برای اولین بار در صنعت فولاد و با اشاره به استفاده گسترده از ابزارهای تامین مالی در سنگ‌آهن مرکزی ایران همانند ضمانت‌نامه‌های بانکی، خرید دین، تنزیل ال‌سی و گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی، اقدام برای تاسیس صندوق‌های PE،CVC و VC در راستای سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان و جذاب در حوزه معدن، از اخذ مصوبه بانک مرکزی برای چاپ اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه به ارزش بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

 

بیشتر بخوانید: حرکت سنگ آهن مرکزی بر ریل توسعه (+فیلم)


وی در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، به احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن، اصلاح فرآیند و افزایش ظرفیت تولید کارخانه کنسانتره، اصلاح و تبدیل خط تولید آگلومراسیون به گندله، احداث ۳ کارخانه تولید کنسانتره آهن به ظرفیت ۱۰ میلیون تن اشاره کرد. همچنین به گفته وی، آخرین اقدامات این شرکت در حوزه معدنی شامل اتمام عملیات باطله برداری استخراج سنگ‌آهن از معدن دشت یوز دره انجیر، استخراج سنگ آهن از معادن انومالی شمالی و میشدوان، آغاز عملیات باطله‌برداری و استخراج سنگ‌آهن از ۵ محدوده معدنی جدید و استخراج سنگ‌آهن بوده و پروژه تصفیه پساب شهر یزد، ایجاد دو نیروگاه کوچک مقیاس ۲۵ مگاواتی و تکمیل پروژه تصفیه پساب شهر بافق از جمله اقدامات این شرکت در حوزه زیرساختی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: