April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۸۵۹
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مناطق آزاد تجاری بنا بر موقعیت استراتژیک و امتیازاتی که دولتها به این مناطق داده‌‌اند از موقعیت کم نظیری برای سرمایه گذاری برخوردار شده‌اند. منطقه آزاد قشم نیز به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود موقعیتهای خوب سرمایه گذاری در زمینه اقتصاد دریایی دارد.

اقتصاد دریایی ماکو چشم انتظار سرمایه گذاران

جزیره قشم البته بخاطر اینکه جزو جزایر هفتگانه ایران محسوب میشود 300کیلومتر مربع نوار آبی دارد و این یکی از مسائلی هست که در جذب گردشگری که بسیار عالی است. در مباحثی همچون شیلات، کشاورزی، نفت، انرژی و صنعت پیشران هست و در رابطه با مباحثی همچون بیمه، بانک و فرصت‌های سرمایه گذاری در این نمایشگاه ما حضور داریم. جزیره قشم را می‌شود گفت در رابطه با مباحث سرمایه گذاری به عنوان یک برند بگوییم که قشم سرزمین فرصتهای طلایی است. در حوزه شیلات و کشاورزی جزیره قشم هم پیشران است.

منطقه آزاد قشم در حوزه‌هایی همچون پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، مباحثی همچون ماهیهای زینتی، پرورش خیار دریایی و مسائل دیگر و تولید غذا و خوراک آبزیان و مسائلی همچون گردشگری، کشاورزی، بحث آکواپونیک، اگروتوریسم، هیدروپونیک پیشران هست. گلخانه های حوزه کشاورزی را ما داریم و مسائل تولید قارچ و در واقع ما در حوزه کشاورزی 40 بسته سرمایه گذاری داریم که از این 40بسته 22 بسته فعال است و آماده پذیرایی از سرمایه گذاران این حوزه هستیم.

 

 

اما خبر خوبی که با توجه به چالش‌ها وجود دارد این است که به هر حال هر کار سرمایه گذاری دارد و می توان از علوم نوین در مباحثی که در بیانه رهبر معظم اتنقلاب اسلامی در رابطه با بحث های اققتصادی دریا محور صحبت کردند استفاده شود. جزیره قشم نیز در این حوزه پیشران شده و ما 61 سرمایه گذاری را در حوزه علوم  تولیدات میگو به روش متراکم و نوین در جزیره قشم اجرایی کردیم و امیدوارم بتوانیم علوم نوین را هر چه بیشتر در جزیره قشم گسترش بدهیم و بتوانیم جزیره قشم را زیر چتر منطقه آزاد به خدمات آموزش و تولید تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: