April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۱۰۵
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شکارچیان سابقه‌دار محیط‌بان منطقه حفاظت شده کهیاز را با خودرو زیر گرفتند.

شکارچیان سابقه‌دار در اردستان محیط‌بان را با خودرو زیر گرفتند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شکارچیان سابقه‌دار محیط‌بان منطقه حفاظت شده کهیاز را با خودرو زیر گرفتند.

علیرضا غلامی افزود: شامگاه چهارشنبه ۲۴ آبان در پی دریافت گزارش مبنی بر شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان، نیرو‌های یگان حفاظت محیط‌زیست در عملیات تعقیب و گریز شکارچیان با دستور قضائی اقدام به راه بندان کردند.

او گفت: علی رغم تذکر محیط‌بانان مبنی بر ایست برای بازرسی، شکارچیان متخلف که دو نفر بودند با خودرو به سمت محیط‌بانان حرکت کرده و یک محیط بان را زیر گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: این محیط‌بان مصدوم که حدود ۴۰ سال دارد بر اثر آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه کتف، لگن و گردن هم اینک در بیمارستانی در اصفهان بستری است.

غلامی با بیان اینکه متخلفان که از شکارچیان سابقه‌دار بودند، شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: متخلفان تاکنون دستگیر نشدند.

ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه چهارشنبه (۲۴ آبان ماه) در روستای رشیدآباد منطقه سفلی زواره بعد از آنکه یک روز و نیم محیط بانان در تعقیب و گریز شکارچیان بودند، این افراد در منطقه گم می‌شوند. محیط بانان با توجه به اینکه شکارچیان را گم کردند و صدای تیراندازی را شنیدند اقدام به بستن راه اصلی روستا می‌کنند، شکارچیان زمانی که از کوه پایین می‌آیند نزدیک محیط‌بانان که می‌شوند شناسایی می‌شوند و پلاک خودرو آن‌ها که خودرو تیبا نوک‌مدادی بوده را یادداشت می‌کنند.

منطقه حفاظت شده کهیاز دارای کوه‌ها، دشت‌ها و تپه ماهور‌های مختلف است. از مهمترین دشت‌های منطقه می‌توان به دره باغ و انجیله و از مهمترین ارتفاعات آن به کهیاز و کوه سیاه اشاره کرد. منطقه کهیاز یکی از زیستگاه‌های کویری کشور محسوب می‌شود که به دلیل داشتن حداقل تعارضات و مستثنیات و برخورداری از ویژگی‌های خاص توپوگرافی، زیستگاه مناسبی برای بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمند محسوب می‌شود.

این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری نادر و با ارزش از جمله جبیر، پلنگ، هوبره و احتمالاً یوزپلنگ آسیایی می‌باشد.


کهیاز در سال ۱۳۸۹ به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا سطح یافت. این منطقه با وسعت ۹۲ هزار هکتار در پنج کیلومتری شرق شهرستان اردستان واقع شده است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: