May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی در گفتگوی اختصاصی با پول نیوز خبر داد:
کد خبر: ۴۰۵۲۷۰
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی با اعلام اینکه تا کنون عدد صادراتی شرکت بالای 50 هزار تن بوده و تا پایان سال به 120 هزار تن می رسد، از افزایش 40 درصدی فروش ریالی شرکت نسبت به سال قبل خبر داد.

افزایش 40 درصدی فروش ریالی فولاد آلیاژی در هشت ماهه نخست سال 1402 /  صادارت 120 هزارتنی تا پایان سال

محمد کمال زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی در گفتگو با پول نیوز در محل برگزاری نمایشگاه ایران متافو، با بیان اینکه نسبتا هشت ماهه خوبی را در سال 1402 داشتیم، گفت:  در مقایسه با 8 ماهه نخست سال قبل با افزایش بهره وری در صنعت فولاد و مجموعه فولاد آلیاژی توانستیم به رشد 16 درصدی در تولید دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی، افزود: افزایش 16 درصدی تولید شرکت در 8 ماهه نخست سال 1402 نسبت به سال قبل در حالی است که مقدار تولید سال قبل هم از عدد اسمی کارخانه بالاتر بوده و هم اکنون مازاد بر ظرفیت اسمی کارخانه موفق به افزایش  16 درصد تولید نسب به 8 ماهه نخست سال قبل شده ایم.

 

کمال زاده، گفت: علی رغم نوسانات و رکود بازار در حوزه فروش، خوشبختانه توانستیم متناسب با افزایش تولیدات شرکت، در بخش فروش هم  افزایش تناژ داشته باشیم و بر این اساس فروش ریالی شرکت در هشت ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل دارای افزایش  40 درصدی است.

 

 

وی افزود: در حوزه ضایعات و افزایش بهره وری هم آمارها نشان دهنده مثبت بودن عملکرد 8 ماهه شرکت است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی با تاکید بر اینکه در حال پیاده سازی انقلاب چهارم صنعتی یا انقلاب دیجیتال جهت افزایش دوباره بهره وری در حوزه تولید فولاد و افزایش بیشتر رضایت مشتری هستیم، ادامه داد: ما از نظر بودجه ای برای آینده دو مدل برنامه ریزی داریم؛ یک مدل از برنامه میانه و محتمل بود که روی کدال گذاشتیم و منتشر کردیم و یک مدل دیگر برنامه سختگیرانه هم برای خود ترسیم کرده ایم که از لحاظ اعداد و آمار خوشبختانه آن برنامه ما محقق شده است. اصولا می دانید که برنامه سختگیرانه به صورتی است که رسیدن به آن سخت است و اگر قسمت برنامه ریزی بتواند به این عدد برسد باعث افتخار است.

 

کمال زاده افزود: خوشبختانه برنامه سختگیرانه خود را که به عنوان برنامه اجرایی خودمان قرار دادیم تا حالا محقق شده و امیدوارم تا پایان سال هم محقق شود.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی با اعلام اینکه تا کنون عدد صادراتی ما بالای 50 هزار تن بوده، تاکید کرد:  تا پایان سال برنامه 120 هزار تنی داشتیم که انشالله حتما محقق می شود و دلیلش هم این است که ما قطعی برق گذراندیم.

 

محمد کمال زاده سپس به موضوع پروزه های شرکت پرداخت و افزود: در بحث پروژه ها پروژه ای را راه اندازی کردیم که خود یک انقلاب در حوزه آلیاژی است، پروژه ای که بعد از سیزده سال فراز و نشیب به بهره برداری رسید و با همت عزیزانمان توانست به تولید تجاری برسد و الان در حال تولید تجاری است. ما عدد این پروژه را حساب نکرده بودیم که به برنامه فروش ما اضافه می شود. پایان پروژه وایر که پروژه در حال اجرای مجموعه فولاد آلیاژی است، آخر اسفند 1403 است که سعی ما بر این است تا 22 بهمن 1403 افتتاح آن را داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید: عبور فولاد آلیاژی از رقبا با توسل به علوم روز (+فیلم)

 

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی گفت: خوشبختانه 2 درصد از لانگ چارت جلو افتادیم. در صورتی که سال قبل نزدیک 14 درصد عقب بودیم و الان طبق برنامه و جلوتر از برنامه داریم پیش میرویم. قصد داریم قبل از افتتاح وایر یک کلنگ توسعه ای دیگر هم زمین بزنیم که همیشه پروژه در حال توسعه داشته باشیم.

 

کمال زاده در پایان با اعلام اینکه ما به فرموده حضرت آقا که فرمودند "افرادی که در حوزه اقتصاد در حال انجام وظیفه هستند اینها همه سربازان و سرداران جنگ اقتصادی هستند"، انجام وظیفه در حوزه های مختلف صنعتی را عین عبادت و دفاع مقدس می دانیم و سعی میکنیم که مثل یک سرباز و با تلاش شبانه روزی در جهت پیشرفت اقتصادی گام برداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: