April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۲۹۶
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
0
شهردار منطقه ۹ پایتخت گفت: امروز با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال ۱۰۰ پروژه محله‌ای و ۱۰ پروژه منطقه‌ای و احداثی به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۱۱۰ پروژه به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۹ پایتخت

محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ٩ گفت: امروز هشتاد و سومین پویش امید و افتخار را داریم؛ در مرداد ماه سال گذشته که پویش امید و افتخار در مجتمع ایستگاهی اکباتان شروع شد شاید کسی فکر نمی کرد که این شنبه ها مستمر باشد و به هشتاد وسومین مرحله خود برسد. کسی فکر نمی کرد پروژه هایی که در گذشته آرزوی مدیریت شهری وقت بود، امروز تعریف و اجرا شوند. امروز با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال افتتاح ۱۰۰ پروژه محله ای و ۱۰ پروژه منطقه ای و احداثی را داریم.

وی افزود: ما در شهرداری تهران‌ میراث دار دو موضوع ناکارآمدی و کارهای انجام نداده دوره گذشته و پروژه های ناتمام و بر زمین مانده دوره گذشته هستیم، بنابراین سیاست ما این بود که ابتدا پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم و موضوع بعدی رساندن مرز خدمت به در منازل مردم است.

مرتضوی با بیان اینکه روزی با یک اصطلاح غلط تهران را به دو بخش بالای خط انقلاب و زیر این خط تقسیم می کردند، شاید انقلاب به تعبیر آنها مناطق برخوردار بالای شهر بود که البته در آن مناطق هم توفیقات چندانی نداشتند و در امورات روزمره شهرداری نیز ناتوان بودند. اما به همت شهرداری و شورای انقلابی در این دوره مرز خدمت به در منازل شهروندان رسید. امروز حتی در مناطق کم‌برخوردار نیز هر شهروندی از در منزلش بیرون می آید شاهد یک خدمت از شهرداری است. گواه این امر این است امروز ۱۰۰ پروژه توسعه محله‌ای از طرح من شهردارم که نمونه حکمرانی دینی و قانونی ما در اسناد بالادستی است در منطقه ۹ به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: ۱۰۰ پروژه توسعه محله ای امروز، پروژه هایی است که مردم منطقه انتخاب کردند و ۱۰ پروژه دیگر شهری نیز داریم که پروژه کوثر یکی از آنها است ، به دلیل سابقه و رفتارهای غلطی که در گذشته در مورد این پروژه وجود داشت، مراسم را در این مکان برگزار کردیم تا مردم لمس کنند که افتتاح واقعی به چه معنا است چرا که در گذشته این پروژه را روی ۶۰ درصد افتتاح کردند. واقعیت این است که حتی نتوانستند در محل پروژه، مراسم افتتاح را برگزار کنند. این پروژه پس از ۱۳ سال که ۶۰ درصد پیشرفت داشت در یک سال گذشته ۴۰ درصد مابقی آن با جمع اعتبار ۱۳۸۶ میلیارد ریال بهره برداری شد. از دیون پیمانکار آن نیز در ۱۳ سال ۲۰ درصدپرداخت شده بود. هرچند در بخش ابنیه تکمیل شده بود اما تجهیزات و موتور خانه و انشعابات و سینما و سایر موارد آن تکمیل نشده بود.

وی عنوان کرد: پروژه اجتماعی فرهنگی، ورزشی و هنری کوثر سرانه های فرهنگی و ورزشی منطقه را از نیم متر به یک متر مربع می رساند و برخورداری محله شهید دستغیب را از امکانات بیشتر می کند. باید این سوال را از کسانی که ادعا می کنند پروژه در دوره قبل افتتاح شده، پرسید اگر این پروژه در دوره گذشته تکمیل بود چرا روز پایانی مدیریت تان مراسم افتتاح آن را برگزار کردید؟

مرتضوی تصریح کرد: پروژه مجموعه شهربانو ۵ سال تعطیل بود ، پیش از ایام کرونا به مشکل تاسیساتی خورده بود و در این دوره با اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی آن را تکمیل کردیم. توسعه و بهسازی بزرگراه آیت الله سعیدی ، بهسازی شبکه جمع آوری آبهای سطحی خیابان شهید دستغیب، احداث و تجهیز مخزن بوستان شادی، توسعه تعریض و بهسازی زیرگذر استاد معین، توسعه و تجهیز ایستگاه پردازش و بازیافت فتح، بازسازی سرای محله استاد معین، تجهیز باشگاه ورزشی ذوالفقار و احداث مرکز معاینه فنی سیار خودرو از دیگر پروژه های مهم امروز است.

شهردار منطقه ۹ گفت: افتتاح ۱۰۰ پروژه توسعه محلی را با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال که ۹۶ اقدام آن مربوط به حوزه خدمات شهری است را داریم، علاوه بر این کلنگ زنی عملیات ۶ پروژه را با اعتباری حدود ۶۸۹ میلارد ریالی خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: