April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل سایپا آذین از موفقیت در تست ایمنی صندلی خبرداد
کد خبر: ۴۰۵۳۸۱
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل سایپا آذین از موفقیت در تست ایمنی صندلی شاهین در مراکز داخلی و خارجی خبر داد.

بالا بردن کرامت ایرانی با داخلی‌سازی در سایپا

صنعت خودرو به یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین صنایع جهان تبدیل شده است. جذابیت خودرو برای مخاطبان به اندازه‌ای بالاست که سوژه بسیاری از محافل است. خودرو به اندازه‌ای در زندگی مردم نفوذ کرده که نمی‌توان جامعه را با توجه به توان مالی در حوزه خودرو تقسیم بندی کرد. از آنجا که خودرو شامل هزاران قطعه می‌شود، سخن گفتن از هر بخش خودرو می‌تواند ساعت‌ها ذهن مردم را به خود مشغول کند.

خودرو داخلی یا خارجی

اینکه خودرو تا چه اندازه توانسته اذهان مردم را به خود مشغول کند، نیاز به بررسی‌های همه جانبه دارد، اما چالشها، تحولات، خلاقیت ها، نوآوری ها، سرعت، قیمت، میزان تولید و بسیاری مباحث حوزه صنعت خودرو به بحث روز تمامی محافل تبدیل شده است. آنچه شاهد وقوع آن هستیم، مقایسه خودرو داخلی با انواع خارجی است که متاسفانه خودرو داخلی با کم لطفی‌های بسیاری رو به رو می‌شود. اگر قرار است خودرو داخلی با نمونه‌های خارجی مقایسه شود، باید شرایط اقتصادی ناشی از تهدید‌ها و تحریم‌ها در صدر توجه باشد تا متوجه شویم دستاورد‌ها و خلاقیت‌های صورت گرفته در چه شرایط سختی صورت گرفته است.

هر قطعه یک دنیا

هر خودرو از قطعات بسیاری تشکیل می‌شود که برای تولید هر کدام با چالش‌های بسیاری رو به رو بوده ایم. اگر به بازار قطعات خودرو سری بزنیم، متوجه خواهیم شد از چه تنوعی برخوردار است. تنها در بخش رینگ و لاستیک با گستره‌ای از اندازه، طرح، رنگ، جنس و شکل‌های گوناگون رو به رو هستیم. حتی والف و پیچ چرخ نیز تنوع بالایی دارد که گردش مالی بسیاری را رقم می‌زند. بنابر این باید بدانیم برای ساخت یک خودرو تا چه اندازه تلاش شده است.

چالش صندلی

صندلی یکی از مهمترین بخش‌های خودرو است. صندلی علاوه بر شکل ظاهری که باعث جذابیت خودرو می‌شود، تاثیر جدی در سلامت ستون فقرات و خستگی یا آرامش راننده دارد. به همین دلیل طراحی صندلی در اولویت جدی قرار دارد. خودرو‌هایی با برند‌های مطرح وجود دارد که صندلی نامناسب باعث دلزدگی و بی رغبتی مشتریان شده است. بنابر این طراحی صندلی از اهمیت خاصی برخوردار است، اهمیتی که باعث شده طراحی صندلی به شغلی جدی و پردرآمد تبدیل شود. صندلی به اندازه‌ای اهمیت دارد که عده‌ای در بازار آزاد به طراحی صندلی مشغول هستند و با ایجاد تغییرات ظاهری یا ساختاری، صندلی را مطابق میل راننده مورد بازنگری قرار می‌دهند.

طراحی خودرو داخلی

روال طراحی خودرو‌های داخلی بدین صورت است که هر قسمت آن به وسیله یکی از برند‌ها تولید می‌شود تا خودرو ساخت داخل مورد اقبال مردم قرار گیرد. به عبارت بهتر هنگامی که سخن از خودرو داخلی حتی خودرو ملی می‌شود، اولین بحثی که عنوان می‌شود، این است که طراحی آن در کدام کشور به وسیله کدام خودروساز مطرح جهان صورت گرفته است. البته این نیز دلیل خاص خودش را دارد، زیرا نباید چنین برداشت شود که کپی برداری شده است. با این وصف تحریم ها باعث شده خودروهای داخلی به همت نیروهای داخلی کشور صورت پذیرد و تنها در برخی بخشها ناچار به استفاده از توان  خارج کشور شده ایم که آن نیز به مرور زمان داخلی سازی و قطع وابستگی شده است.

دلایل تشریح اهمیت

شرکت سایپا آذین اعلام کرد به همت مهندسان و کارشناسان خود و مجموعه‌های دانش‌بنیان، موفق شده ریل صندلی خودروی شاهین را داخلی‌سازی کند. اهمیت این خبر زمانی مشخص می‌شود که بدانیم پروسه ساخت یک خودرو چقدر، اما و اگر دارد. هنگامی که یک شرکت اقدام به طراحی و ساخت یک خودرو یا یک قطعه می‌کند، تلاش او در اولین گام، رساندن آن قطعه به خط تولید و فروش گسترده آن قطعه است، اتفاقی که در بخش صندلی خودرو شاهین صورت گرفت و باعث شد برخی قطعات صندلی شاهین وارد شود.

 

بیشتر بخوانید:

جذابیت آفرینی سایپا با تنوع رنگ خودرو



از خودکفایی تا کاهش خروج ارز

مدیرعامل شرکت سایپا آذین با اشاره به بومی‌سازی قطعات وارداتی خودرو با هدف خودکفایی و کاهش خروج ارز از کشور گفت: شرکت سایپا آذین به همت مهندسان و کارشناسان خود و مجموعه‌های دانش‌بنیان موفق شد، ریل صندلی خودروی شاهین را داخلی‌سازی و کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کند.

تست در داخل و خارج

امین حسن‌زاده با بیان اینکه ریل صندلی خودروی شاهین که بومی‌سازی شده، توانسته آزمون‌های بین‌المللی تست ایمنی را با موفقیت سپری کند، افزود: به منظور ارزیابی ایمنی سرنشین‌ها و کاهش آسیب حاصل از تصادف، دو آزمون مهم ایمنی سطح خودرویی مجموعه صندلی جلو چپ و راست خودروی شاهین صورت گرفت. این آزمون شامل تست ضربه از روبرو (برخورد از جلو) در انطباق با استاندارد ECE R۹۴ و تست برخورد جانبی منطبق بر استاندارد ECE R۹۵ در یکی از مراکز تست معتبر اروپایی انجام و نتایج هر دو آزمون برای مجموعه صندلی شاهین با موفقیت همراه بوده است. مدیرعامل شرکت سایپا آذین گفت: ریل صندلی خودروی شاهین، در مراکز آزمون معتبر داخل کشور نیز مورد آزمون قرار گرفته و تمام تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: