May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۳۸۳
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
نیسان با سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری، طرح‌های خودروهای برقی را در بریتانیا افزایش می‌دهد.

غول خودروسازی ژاپنی غوغا کرد

نیسان ۱.۱۲ میلیارد پوند (۱.۴ میلیارد دلار) را برای ساخت نسخه‌های الکتریکی دو خودروی خود در کارخانه بریتانیا به کار خواهد برد تا صنعت خودروسازی این کشور تقویت شود.

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که برنامه‌هایش برای نسخه‌های الکتریکی قشقایی و جوک که در ساندرلند، شمال شرق انگلیس تولید می‌شوند، به سرمایه‌گذاری کل تا ۲ میلیارد پوند (۳.۳۶ میلیارد دلار سنگاپور) نیاز دارد که شامل سومین کارخانه باتری در بریتانیا و پروژه‌های زیرساختی می‌شود.

این حرکت به تضمین آینده ۶۰۰۰ شغل در بزرگترین مرکز اروپایی نیسان کمک می‌کند که یک کارخانه اختصاصی باتری الکتریکی در نزدیکی خود دارد.

بریتانیا تمایل دارد تا نقشی پیشرو در تولید خودرو‌های الکتریکی داشته باشد، زیرا شرکت‌ها و دولت‌ها از خودرو‌های سوخت فسیلی دور می‌شوند. با این حال، ماه گذشته سوناک، نخست وزیر بریتانیا سیاست‌های خود را با هدف رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ کاهش داد و ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را پنج سال تا سال ۲۰۳۵ به تعویق انداخت.

طبق گزارش رویترز، مدیرعامل نیسان گفت که نیسان بیش از یک میلیون خودروی برقی را در سراسر جهان فروخته است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودرو‌های تمام الکتریکی را در اروپا عرضه کند و اضافه کرد که نام مدل‌های جدید برقی الکتریکی و زمان‌بندی تولید را در تاریخ بعدی اعلام خواهد کرد. سرمایه‌گذاری این خودروساز در خودرو‌های برقی علی‌رغم تاخیر پنج ساله در ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی جدید صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: