April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
یادداشت محمدرضا موثقی نیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسب هفته بسیج
کد خبر: ۴۰۵۳۸۶
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
این روزها به واژه مقدس «بسیج» مزین شده است. بسیج، مکتبی است که در آن رهروانش در سایه اخلاص، از خودگذشتگی، ایثار، وحدت و فهم زمانه خود، در مسیر عدالت طلبی و حق طلبی تلاش می کنند.

بسیج؛ ظرفیتی عظیم برای توسعه کشور

تاریخ انقلاب اسلامی ایران سرشار از موفقیت‌ها و پیروزی‌های جهادگونه در حوزه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... است که در سایه یاران همین مکتب، در متن جامعه حاصل شده است. منشأ این دستاوردها، فرمان هوشمندانه تاسیس بسیج مستضعفان بود که از سوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در آذر ۵۸ صادر شد.

همان گونه که ایشان در تعریف بسیج از عباراتی همچون «بسیج لشکر مخلص خداست» و «بسیج مدرسه عشق است»، بهره برده اند، مصداق وجودی انسان‌های پاک و وارسته‌ای است که همه تلاش و کوشش دنیوی‌شان در جهت رضایت خداوند بوده و از همین روی است که توسط آنها، کار‌های بزرگ خلق شده، بدون آنکه در پی جاه و مقام و شهرت باشند.

تفکر بسیجی، ظرفیتی عظیمی برای یک جامعه است که با بهره گیری از این مزیت، می‌توان کار‌های غیر ممکن را ممکن کرد و اقتصاد کشور را برای دستیابی به عدالت در جامعه متحول ساخت.

واقعیت این است که حوزه‌های زیادی در کشور وجود دارد که ظرفیت بالایی برای توسعه در آن‌ها نهفته است و بدون تردید، با تفکر جهادگونه و بسیجی می‌توان این ظرفیت‌ها را عملی و ارزش افزوده ایجاد کرد و درنتیجه با رونق اقتصاد، کشور را در مسیر عدالت و برابری پیش برد.

بخش معدن و صنایع معدنی از جمله این حوزه‌های اقتصادی به شمار می‌رود که با وجود بیش از ۸۰ نوع ماده معدنی و برخورداری از معادن عظیم در نقاط مختلف کشور، پتانسیل بالایی برای تحول در کشور را ایجاد کرده است که با همت و تلاش خالصانه می‌توانیم این ظرفیت‌ها را عملیاتی سازی کنیم.

جا دارد در هفته بسیج، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بسیجی را در عرصه‌های مختلف گرامی بداریم. همچنین، این روز پر افتخار را به همه بسیجیان عزیز کشور تبریک می‌گویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: