May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۳۹۸
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
0

باتوجه به استفاده از چوب در صنایع مختلف و نیازهای متفاوت ما برای مصارف گوناگون، بهتر است بدانید چوب روسی چیست و چه کاربردی دارد؟ در گذشته تنها یک نوع خاص از چوب (کاج) از روسیه وارد می‌شد و به نام چوب روسی شهرت پیدا کرد.

به سرعت محبوبیت به دست آورد و امروزه هم که انواع مختلفی از چوب‌ها از روسیه می‌آیند و همچنان با همین نام شناخته می‌شوند. چوب‌های روسی بسیار زیبا، باکیفیت و مقاوم هستند که اطلاعات کسب کردن در خصوص آن می‌تواند در مواقع مورد نیاز به کمک شما آید.

در ادامه با ما باشید تا چوب روسی را بهتر بشناسید و با کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

چوب روسی چیست؟

متوجه شدید که اگر شما هم فکر می‌کنید چوب روسی نوع خاصی از چوب با نام روسی است، اشتباه می‌کنید! این یک باور غلط است که سالیان سال میان افراد چرخیده و همچنان هم باقی مانده است. حال بهتر است بدانید در حقیقت چوب روسی چیست؟

انواع مختلفی از الوار و چوب‌هایی که هر کدام نام‌های جداگانه‌ای برای خود دارند و فقط از کشور روسیه وارد می‌شوند با نام چوب روسی شناخته می‌شوند. چوب‌ها و الوارهای وارداتی از کاج، بلوط، راش، نوئل و لمبه‌های روسی هستند که تنها وجه اشتراک آنها این است که از این کشور هستند. درواقع از لحاظ جنس، استحکام، بافت، رنگ و نوع کاربرد متفاوت هستند.

این چوب‌ها در انواع سختی و نرمی و با میزان خشکی مختلف در اشکال متفاوت و در قطعاتی به‌صورت الوار، گرده و بندیل به بسیاری از کشورها و ایران صادر می‌شوند. پرمصرف‌ترین چوب‌های روسی که در ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است از انواع کاج با نام‌های نراد، ساسنا و یولکا هستند که هر کدام کاربردی مجزا دارند.

بیشتر چوب‌های راش و بلوط نیز در صنایع مبلمان‌سازی و دکوراسیون استفاده می‌شوند. همچنین از لمبه‌های روسی که از درختان گوناگون تهیه می‌شوند به‌خاطر طول عمر بالایی که دارند در ساخت دکورها، کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها بیشتر استفاده ‌کنند.

ویژگی‌های چوب روسی

دانستن اینکه ویژگی‌های چوب روسی چیست؟ کمک می‌کند در مواجهه با انواع مختلف چوب بتوانید تشخیص درست‌تری داشته باشید. از مهم‌ترین ویژگی‌های چوب روسی زیبایی منحصر به‌فرد این نوع چوب با گره‌های طبیعی و زیبا است. طرح و رنگ خاص که ناخودآگاه شما را جذب می‌کند و حس طبیعت را در شما زنده نگه می‌دارد.

به‌ غیر از ظاهر زیبا، این مدل از چوب‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند که همین امر کمک می‌کند برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. ضمن اینکه همین خاصیت انعطاف‌پذیری و کشسانی چوب‌های روسی باعث می‌شود در مواجهه با ضرب‌دیدگی‌ها در هنگام استفاده و شکل‌دهی، بهتر و زودتر بتوانند آن را به حالت قبل برگردانند. این باعث می‌شود کار با این چوب‌ها در ساخت ‌و سازها و استفاده برای نماهای داخلی و بیرونی بسیار راحت باشد.

از دیگر ویژگی‌های چوب‌های روسی انواع گوناگون آنها است که برخی به‌دلیل سبک بودن بافت موجب می‌شود در صنایع مختلف مانند کاغذ سازی و الیاف ‌سازی از انواع آنها استفاده کنند. برخی دیگر مانند لمبه‌های ضخیم یا چوب کاج به‌خاطر مقاومت در برابر گرما و رطوبت در مناطق مرطوب یا برای استفاده در سونا و حمام‌های چوبی مناسب می‌باشند.

رنگ بیشتر چوب‌های روسی سفید یا کرم با رگه‌های پررنگ‌تر و رو به قهوه‌ای است که در بسیاری از انواع آنها گره‌های زیبای طبیعی دیده می‌شوند. این چوب‌ها از استحکام، چکش‌خواری و رنگ‌پذیری خوبی برخوردار هستند که باعث می‌شود در مصارف گوناگون کاربرد داشته باشند.

کاربرد چوب روسی

با دانستن اینکه چوب روسی چیست و فهمیدن اینکه انواع مختلفی دارند بهتر است با کاربرد این چوب‌های وارداتی روسی بیشتر آشنا شوید. از انواع این چوب‌ها برای مبلمان‌سازی، تخته قالب بندی و دکوراسیون استفاده می‌شود که بیشتر از چوب‌های راش، بلوط و نراد هستند که هم بافت نرم و زیبا دارند و هم مقرون به صرفه هستند.

از چوب روسی در صنایع دیگری نیز بهره می‌گیرند که همه به‌خاطر کیفیت خوب و عمر بالای این چوب‌ها است. در صنعت کاغذ سازی از نراد و الیاف‌سازی از ساسنا بیشتر استفاده می‌کنند. به‌ غیر از این در قایق‌ سازی، ساختمان ‌سازی، پالت‌ سازی از انواع ‌چوب‌های روسی استفاده می‌کنند.

جدا از همه این موارد برای ساخت در، پنجره، کمد، کابینت، کف‌پوش، دیوارپوش، نرده‌کشی و آلاچیق نیز انواع مختلف چوب روسی کاربرد دارند. در واقع می‌شود گفت که به‌خاطر مزایای بیشمار و قابلیت این چوب‌ها هرجا ردی از چوب باشد می‌توان احتمال داد که از انواع روسی نیز استفاده شده باشد.

اینکه شما بدانید چوب روسی چیست و چه کاربردی دارد در زمان‌های مختلف به کمک شما می‌آید تا انتخابی درست از انواع مختلف آن داشته باشید. بافت متفاوت چوب‌های روسی باعث می‌شود که برای ملزومات تزیینی و دکوری نیز مورد استفاده قرار گیرند یا برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون از آنها استفاده کنند. انواع چوب مانند چوب یولکا که بافت نرم و درشتی دارد و از درخت اسپروس است که به خاطر ویژگی چوب که آن را بی نظیر می‌کند، در تزیینات شیک یا برای کابینت‌سازی از آن استفاده می‌شود.

قیمت و خرید چوب روسی

با توجه به اینکه بسیاری از نیازهای ما با استفاده از چوب مرتفع می‌شود تنها دانستن اینکه چوب روسی چیست کفایت نمی‌کند و باید از قیمت و خرید آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. در ایران متاسفانه قیمت‌ها بسیار نوسان دارد، به‌خصوص مواردی که به دلار بستگی دارد و جزو واردات و صادرات باشند. نوسان ثانیه‌ای دلار باعث می‌شود قیمت‌ها بالا و پایین بسیاری داشته باشند اما باز هم می‌توان به یک حدود قیمت رسید. در ادامه با راهنمای خرید چوب روسی در خدمت شما خواهیم بود.

بسیاری از چوب‌هایی که از روسیه وارد می‌شوند خیس هستند و این دلیل مقرون به ‌صرفه بودن آن هاست است. در نتیجه چوب‌های خیس نسبت به چوب‌های خشک قیمت کمتری دارند و این قیمت‌ها بر هر متر مکعب محاسبه می‌شوند.

به‌غیر از مباحث گفته شده نوع چوب و بافت آن نیز در قیمت بسیار تاثیرگذار است. اینکه از چه درختی در چه ابعادی چوب‌ها به دست آیند باعث تفاوت قیمت‌ها می‌شوند. برای مثال چوب نراد به ‌دلیل نرم بودن و وزن پایین آن کاربرد بیشتری دارد اما به خاطر مقاومت کم از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. در مقابل چوب ساسنا مستحکم‌تر است و از چکش‌خواری بیشتری برخوردار است که باعث می‌شود قیمت بالاتری داشته باشد.

بنابراین به هنگام خرید ابتدا باید بدانید چوب روسی چیست؟ انواع آن و ویژگی‌های هر کدام را بشناسید تا بتوانید با بررسی قیمت‌های موجود در بازار باتوجه به نوع مصرفی که دارید بهترین آن را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برند چوب‌ها نیز در قیمت تاثیرگذار هستند و برندهای معروف به‌خاطر کیفیت بالاتر، قیمت بیشتری دارند.

برای اطمینان از خرید و قیمت می‌توانید بازرگانان معتبر و شناخته‌شده را انتخاب کنید که نسبت به کیفیت و قیمت نگرانی نداشته باشید.

سخن پایانی

نیاز و استفاده‌های گوناگون از چوب باعث شده که استقبال زیادی نسبت به شناخت انواع آنها صورت گیرد. اینکه چوب روسی چیست و چه کاربردی دارد با توجه به شهرت و محبوبیت زیادی که دارد بی‌اختیار ما را به دانستن اطلاعات در خصوص آن سوق می‌دهد. مهمتر از این دانسته‌ها این است که بدانیم از کجا می‌توان چوب روسیه اصل و باکیفیت را تهیه کرد؟

«گروه بازرگانی مدحت وود» سابقه و کارنامه درخشانی در واردات عمده انواع چوب دارند. این مجموعه در ابعادهای گوناگون از بهترین برندهای تولیدی روسیه و دیگر مناطق دنیا انواع چوب را بدون واسطه و مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. همین امر باعث شده قیمت بدون رقابت داشته باشند و برای کیفیت محصولات خود ضمانت ۱۰۰ درصدی ارائه دهند.

همکاری‌های مختلف با پروژه‌های بزرگ جهانی و خدمات بی‌نظیر این مجموعه مهر تاییدی بر انتخاب بی‌درنگ آنها می‌زند. می‌توانید با اعتماد به مدحت وود برای هر استفاده‌ای، باکیفیت‌ترین چوب‌ها را تهیه کنید و نسبت به قیمت و کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: