April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۱۱
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
رژیم صهیونیستی در تلاش است برای ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، تصویر و هویتی بیابد که شهرت او را خدشه دار کند.

«ابوعبیده» شخصیت اساطیری فلسطین و کابوس تل‌آویو

سخنگوی نظامی حماس با نام مستعار ابوعبیده، با چفیه قرمز فلسطینی که صورتش را پوشانده است و صدایی که صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند، آغاز جنگ علیه این رژیم را اعلام کرد. او با اشاره به فروپاشی هر نهاد صهیونیستی در دهه هشتم عمر خود، تاکید دارد که نفرین دهه هشتم صهیونیست‌ها را رها نمی‌کند.

سخنگوی گردان‌های القسام نه تنها دیدگاه حماس را بیان می‌کند، بلکه با ابهام شخصیتی، بیان آتشین و سبک خاص خود به حرارت آن می‌افزاید که در طول سال‌ها بر شهرت او افزوده است تا جایی که نام او بر دیگر رهبران جنبش پیشی گرفته و مردم نام او را بلند صدا می‌کنند و برایش شعار می‌دهند.
ابو عبیده کیست؟

ابوعبیده برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ به عنوان سخنگوی گردان‌های القسام ظاهر شد. او از ابتدا چهره‌ی خود را چفیه قرمز رنگ پوشاند. این کار او یادآوری کاری بود که عماد عقل، فرمانده میدانی گردان‌های القسام می‌کرد. عقل در سال ۱۹۹۳ توسط صهیونیست‌ها شهید شد.

از سال ۲۰۱۴، رسانه‌های صهیونیستی سعی کردند نقاب «ابو عبیده» را بردارند، لذا تصویری از او منتشر کردند و مدعی شدند که نام اصلی او «حذیفه سمیر عبدالله کحلوت» است.

سخنگوی حماس

ارتش صهیونیستی سعی کرد چهره فردی را که به صورت رسانه‌ای به شدت با آن‌ها می‌جنگد، آشکار کند، بنابراین آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ ادعا کرد شخصی به نام حذیفه کحلوت همان فردی است که پشت چفیه سرخ پنهان شده و کُنیه‌اش ابوعبیده است.

اظهارات ادرعی نتوانست تصویری را از ذهن فلسطینی‌ها که بی‌صبرانه منتظر دیدار ابوعبیده هستند، بزداید. شاید به این دلیل که این شخصیت با همان چفیه قرمز در ذهن‌ها استوار شده و دیگر نیازی به تصویر و بیان هویت رسمی او نیست.
تکذیب ادعای صهیونیست‌ها

گردان‌های عزالدین القسام در همان سال ۲۰۱۴ صحت تصویر و نام منتشر شده را تکذیب کرد و گزارش داد که عده کمی می‌دانند ابوعبیده کیست و هویت واقعی او هرگز در رسانه‌ها فاش نخواهد شد.

تل آویو هنوز در مورد فردی که با صدای خود با آن مبارزه می‌کند، سردرگم است و این از آنجا مشهود است که سخنگوی ارتش صهیونیستی فقط همان داستان ناقص سال ۲۰۱۴ را به تازگی بدون ذکر اطلاعاتی جدید، بازگو کرد.

ابو عبیده‌ی افسانه‌ای

به نظر می‌رسد شخصیت‌های اساطیری در درگیری‌های بزرگ برای صهیونیست‍‌ها خطرناک هستند و این همان چیزی است که تل‌آویو را آزار می‌دهد. رژیم صهیونیستی تاکنون تلاش بیهوده‌ای برای خلاصی از «ابو عبیده» یا حداقل برای از بین بردن شخصیت اساطیری او انجام داده که بی‌فایده بوده است.

تصویری خاص از ابوعبیده در ذهن فلسطینیان جای گرفته که نقش مهم آن، به ویژه در جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد. در تابستان ۲۰۲۱ یک کودک فلسطینی از قدس درحالیکه پنج سال بیشتر نداشت، در آستانه مسجد الاقصی حاضر شد و اسلحه اسباب بازی خود را بالا گرفت و سربازان صهیونیستی را به زبان عبری خطاب کرد: ابو عبیده در راه است!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: