April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۳۸
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
رئیس بانک مرکزی انگلیس در مصاحبه‌ای تاکید کرد لندن روز‌های سختی برای مبارزه با تورم در پیش دارد.

نگرانی رئیس بانک مرکزی انگلیس از وجود تورم

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلیس روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با ChronicleLive گفت که روز‌های سختی برای مبارزه با تورم در پیش است.

او اگرچه اذعان داشت که شرایط فعلی بیشترین تاثیر را بر گروه‌های کم درآمد دارد، اما تاکید کرد که باید از هم اکنون با تورم مقابله کرد. رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: من تشخیص می‌دهم که نرخ‌های بهره بالاتر تاثیراتی دارد. آن‌ها بر هزینه‌های وام مسکن و همچنین بر هزینه‌های اجاره تاثیر می‌گذارند.

او همچنین افزود: اگر صادقانه بگویم نظر من این است که اگر تورم را کاهش ندهیم وضعیت (قشر) پایین‌تر، بدتر می‌شود.

بیلی بار دیگر تاکید کرد که اگرچه ارقام تورم اکتبر خبر خوبی برای انگلیس بود، اما هنوز خیلی زود است که مذاکراتی در مورد تسهیل سیاست پولی انجام شود.

پیش از این دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد خرده فروشی در این کشور طی ماه اکتبر ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل از آن و ۲.۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

این کاهش در حالی صورت گرفت که تحلیلگران رشد ۰.۳ درصدی را پیش بینی کرده بودند. این رکود بخش خرده فروشی برای نوزدهمین ماه متوالی رخ داده و مبنی بر این است که اقتصاد انگلیس طبق پیش‌بینی‌ها جلو نمی‌رود و با مشکل مواجه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: