April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده ماکو در مجلس طرح جامع را تشریح کرد
کد خبر: ۴۰۵۴۴۳
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی تصویب طرح جامع ماکو را اقدامی مهم در توسعه همه جانبه این منطقه توصیف کرد.

ترسیم چشم انداز منطقه ازاد ماکو با درایت

محمد علیپور رحمتی از پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته بدست مدیریت منطقه آزاد ماکو برای تصویب طرح جامع تقدیر کرد و گفت: با تصویب طرح جامع ماکو، غیر از زمین‌های اشخاص، آن زمین‌هایی که مربوط به دولت است، تعیین تکلیف و کاربری هایی برای آن‌ها تعریف می‌شود.


وی با اعلام اینکه زمین‌های بسیاری در منطقه آزاد ماکو رها شده بود گفت: متاسفانه برای بسیاری از زمین‌ها هیچ چشم اندازی تعریف نشده بود در حالی که با تعریف کاربری برای زمین ها، توانستیم عملکرد بهتری را رقم بزنیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو منطقه وسیعی است گفت: منطقه آزاد ماکو ۵۰۰ هزار هکتار است که ۱۰۰ هزار هکتار آن، اراضی ملی است.


وی با اعلام اینکه بعد از تصویب طرح جامع، زمین‌های بسیاری قابل استفاده شده است گفت: با تعریف طرح جامع، محل زون‌های تجاری، مسکونی و کشاورزی تعیین شد.


علیپور با تاکید بر اینکه فردی که درخواست میکند یک کارگاه یا کارخان‌های را راه اندازی کند، اولین چیزی که لازم دارد، زمین است گفت: نمی‌توان زمین را بدون مطالعه واگذار کرد بلکه باید ببینیم کاربرد این زمین، مسکونی، تجاری یا صنعتی است و با توجه به کاربرد زمین را واگذار کرد.

 

بیشتر بخوانید:

بیماران خارجی در تور گردشگری سلامت ماکو


وی با اعلام اینکه در طرح جامع ماکو، کاربری تمامی زمین‌هایی که اراضی ملی است، مشخص شده گفت: بنابراین اگر کسی بخواهد یک بنگاه اقتصادی یا کارگاه صنعتی راه اندازی کند یا فعالیت گردشگری داشته باشد، زمینی که میتواند در آن فعالیت خود را آغاز کند، مشخص شده است.


نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان بدون مطالعه زمین برای هر فعالیتی واگذار کرد گفت: برخی از کارخانه‌ها برای صنایع بزرگ و برخی برای صنایع کوچک است، بنابر این باید هر کارخانه‌ای باید تعریف خاص خودش را داشته باشد که در طرح جامع محل فعالیت آن‌ها نیز مشخص شده است.


وی با اعلام اینکه تمامی مناطق مسکونی، تجاری، بازارچه‌ها و صنایع در طرح جامع تعیین و تعریف شده است گفت: در طرح جامع ریز به ریز منطقه مشخص شده که هر قطعه زمین را برای چه فعالیتی میتوان اختصاص داد.


علیپور با تاکید براینکه در قالب طرح جامع، چشم انداز آینده منطقه آزاد ماکو تعریف شده گفت: از همین امروز میتوانیم پیش بینی کنیم که در کدام قسمت منطقه آزاد ماکو، چه فعالیت‌هایی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: