مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفتگو با پول نیوز خبر داد:
کد خبر: ۴۰۵۴۷۴
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با بیان اینکه فاز اول پروژه فولادسازی فولاد شادگان 800 هزار تن در سال است از ایجاد 12000 شغل پایدار در منطقه بعد از اتمام طرح های توسعه این شرکت خبر داد.

گلیم لرستان چشم‌به‌راه صادرات

مهندس حسین کهزاد مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفتگو با پول نیوز در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران "ایران متافو" از شروع اولین مرحله راه اندازی واحد فولادسازی فولاد شادگان در هفته گذشته خبر داد و گفت:  خصوصا در هفت هشت ماه اخیر حجم کاری زیادی انجام دادیم و زحمت زیادی کشیده شد تا به این مرحله رسیدیم که باورش حتی برای متخصصین امرسخت بود.

 

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان افزود: همه همکاران ما در تلاش هستند بتوانیم تا پایان سال به مرحله ای برسیم که راه اندازی فولادسازی شادگان را شروع کنیم و آماده شویم برای اینکه در سال آینده محصول شمش فولاد تولید شده در بازار عرضه شود.

 

کهزاد در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروهی برای جذب سرمایه از منابع مختلف اعم از فروش اوراق، ورود به بازار سرمایه و مشارکتهای تجاری، جذب فاینانس خارجی و... . گفت: بحث ورود به بازار سرمایه جزو منابعی است که به آن فکر میکنیم و بعد از جمع بندی کارگروه تصمیم میگیریم جذب سرمایه از یک منابع انجام شود یا ترکیبی از آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه فولادسازی فولاد شادگان  800 هزار تن در سال است، افزود: برنامه ما این است که فاز اول تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

 

 

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد شادگان، برنامه توسعه ای این شرکت رسیدن به ظرفیت یک میلیون و دویست هزار تن اسلپ عریض است که بخشی از تجهیزات سالن ذوب آن خریداری شده و خط ریخته گری و سایر تجهیزات جانبی آن در حال مناقصه است که نیمه اول آذر پیشنهادات را دریافت و بعد از شخص شدن نتیجه وارد فاز اجرایی می شویم.

 

کهزاد، افزود:  هم در بحث شمش و هم در نورد در سراسر ایران واحدهای زیادی وجود دارد ولی نگاه ما بطور ویژه به بحث صادرات است. در هلدینگ فولاد خوزستان بنا بر این گذاشته شده که فولاد شادگان باتوجه به نزدیکی به آبهای آزاد بخش صادراتی هلدینگ را بر عهده بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: بومی سازی ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان (+فیلم)

 

وی در پایان گفت: فولاد شادگان وقتی به ظرفیت نهایی خود برسد حدود 2000 شغل مستقیم ایجاد میکند؛ با در نظر گرفتن اینکه در صنعت فولاد به ازای هر شغل مستقیم بین 5 تا 6 شغل غیر مستقیم ایجاد می شود، با اتمام طرح های توسعه ای شرکت شاهد ایجاد 12000 شغل پایدار در منطقه خواهیم بود.

 

 

به گزارش پول نیوز، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی "ایران متافو" با حضور شرکت‌های مختلف در زمینه های فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر آهنی (مس، آلومينيوم، روی و...)، ریخته گری، قالب سازی، ماشین کاری، آهنگری، نسوزها، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی، از 3 الی 6 آذر ماه در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: