May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۸۱
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
لاسجردی گفت: آتش‌بس هر دو طرف درگیر در جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بسته به بازیگری کشور‌های دیگر دارد.

نقش کشورهای دیگر در آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی مهم است

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با ادامه آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت در فلسطین و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در این موضوع طرف‌های اصلی تفاوت نگاه دارند و به نوعی دو طرف درگیر، مشغول جنگی نابرابر هستند.

وی ادامه داد: در حقیقت دو طرف به دلایل متعدد اختلاف دیدگاه دارند و در این فضا و این آتش‌بس، دیگر کشور‌ها مانند کشور‌های عربی و یا غربی‌ها هستند که تلاش کردند آن‌ها را به آتش‌بس مجاب کنند لذا احساس می‌کنم آتش‌بس هر دو طرف درگیر در جنگ بسته به بازیگری کشور‌های دیگر دارد.

دستجردی افزود: یعنی دو طرف به‌دلایل مختلف شاید نخواهند آتش‌بس را قبول کنند و یا به آتش‌بس علاقه داشته باشند، اما به نظر من برای اینکه این موضوع جنبه عملیاتی و واقعی پیدا کند باید برای تداوم آتش‌بس به نقش دیگر کشور‌ها بیش از دو طرف اسرائیل و حماس توجه کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی آتش‌بس برای دو طرف آورده مناسب‌تری نسبت به جنگ دارد. در وهله اول نتانیاهو و تیمش اگر می‌توانستند و همان‌گونه که بار‌ها حرفش را زدند مثلا حماس را نابود کنند و یا نیرو‌های مقاومت را کامل از سرزمین‌های فلسطینی‌ها بیرون یا مدیریت می‌کردند، اما تا به امروز این اتفاق پیش نیامده لذا این موضع از صلاحیت و توان صهیونیست‌ها خارج است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بسیاری از مقامات نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها گفته‌اند که نمی‌توانیم همه آن‌ها را از دم تیغ بگذرانیم البته در طرف مقابل هم بر اثر مجموعه فشار‌ها با وجود جنون صهیونیست‌ها در بمباران و موشک باران در زدن مناطق مسکونی و غیرمسکونی نیرو‌های مقاومت هم بر این باور هستند که تداوم این شرایط برای مردم عادی که هیچ سلاح قابل اتکایی ندارند سخت باشد لذا احساس می‌کنم موضوع آتش‌بس اکنون برای دو طرف ضروری است.

وی اضافه کرد: احساس می‌کنم که این آتش‌بس برای طرف اسرائیلی بیشتر ضروری است، چون طرف صهیونیستی همچنان نیروی نظامی اسیر شده دارد و ابهت و قدرتش شکسته شده است همچنین فشار جامعه جهانی علیه آن‌ها زیاد است و فکر می‌کنم این‌ها عوامل و دلایلی است که رژیم صهیونیستی بیشتر به‌دنبال آتش‌بس باشد.

لاسجردی درباره این موضوع که ادامه آتش‌بس می‌تواند برای حماس و گروه‌های مقاومت پیروزی محسوب شود اظهار کرد: می‌توان ادامه آتش‌بس را پیروزی دیگری برای مقاومت قلمداد کرد. علت اساسی آن است که آتش‌بس هم به نوعی پذیرفتن ادامه شرایط فعلی است یعنی دو طرف در جای خودشان هستند و جریان مقاومت و نیرو‌های حماس و مردم غزه که صهیونیست‌ها می‌خواستند آن‌ها را از آن منطقه بیرون کند و یا کاری کنند که مهاجرت کنند عملیاتی نشده و در عین حال حرف بزرگ اسرائیلی‌ها برای آنکه بتوانند اسرای خود را آزاد کنند هنوز کامل عملیاتی نشده و جنبه واقعی پیدا نکرده است در عین حال اسرائیلی‌ها آن شکست اولیه را هنوز نتوانستند جبران کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: صهیونیست‌ها با وجود همه فشار‌های نظامی و تهدیدات مختلف هنوز نتوانستند اسرای خود را آزاد کنند همچنین می‌خواهند حیثیت نظامی که از بین رفته را بازگردانند و فشار‌های داخلی خودشان را مدیریت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: