May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۵۰۱
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
بانک مرکزی رژیم صهیونیستی تاکید کرد جنگ غزه تاکنون حدود ۵۳ میلیارد دلار ضرر برای این رژیم داشته است.

ضرر ۵۳ میلیارد دلاری صهیونیست‌ها از جنگ غزه

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی میزان خسارت‌های متحمل شده این رژیم را به دلیل جنگی که از ۷ اکتبر گذشته در غزه به راه انداخته است، برآورد کرد.

براساس گزارش المیادین، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی میزان هزینه‌های تقسیم شده به هزینه‌های دفاعی را ۱۰۷ میلیارد شیکل معادل ۲۸.۸ میلیارد دلار اعلام کرد. علاوه بر آن هزینه‌های جبران خسارات مستقیم و غیرمستقیم، پرداخت بدهی عمومی و از دست دادن درآمد‌های مالیاتی نیز وجود دارد که به صورت کلی ضرر وارده به این رژیم بالغ بر ۱۹۸ میلیارد شیکل معادل ۵۳ میلیارد دلار است.

یکشنبه گذشته، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از اداره مرکزی آمار این رژیم گزارش دادند که شرکت‌های بزرگ و کوچک به شدت تحت تأثیر جنگ جاری قرار گرفته‌اند. آمار نشان می‌دهد درصد شرکت‌های غیرفعال در اراضی اشغالی به‌دلیل جنگی که در جریان بوده به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

یک هفته پیش، اقتصاددان ارشد در وزارت دارایی صهیونیست‌ها، کاهش تولید ناخالص داخلی اراضی اشغالی در طول سال جاری به دلیل جنگ جاری را ۱.۴ درصد یا ۹ میلیارد شیکل (حدود ۲.۵۰ میلیارد دلار) در ماه برآورد کرد.

آژانس آمریکایی بلومبرگ نیز گزارش داد که بار مالی جنگ شروع به تأثیر منفی بر رژیم صهیونیستی گذاشته است و این جنجال سیاسی را به راه انداخته است که برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم دشوار خواهد بود.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که وزارت دارایی رژیم اشغالگر به دلیل نیاز به ترتیب دادن اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی جدید در «اسرائیل» توصیه‌ای برای تعطیلی فوری ۶ وزارتخانه صادر کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: