کد خبر: ۴۰۵۶۰۶
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
گزارشی جدید، تحولات فنی بزرگی را برای مؤسسات در سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است.

کدام تحولات فناورانه در سال ۲۰۲۴ رخ خواهند داد؟

به منظور پیش بینی دوره بعدی در چشم انداز کسب و کارها، شرکت مشاوره جهانی گارتنر تحلیلی از آینده بخش سازمانی پس از سال ۲۰۲۴ منتشر کرد که نشان دهنده یک نقطه عطف محوری به دلیل تحولات بزرگ ناشی از فناوری‌های جدید و تأثیرات بالقوه مثبت و منفی آن‌ها است.

بر اساس تجزیه و تحلیل منتشر شده توسط اکونومیک تایمز، انتظار می‌رود هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۶، ۷۰ درصد از تلاش‌های طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های جدید وب و موبایل را متحول کند. همچنین پیش بینی می‌شود تعداد کارمندان حوزه فناوری اطلاعات به میزان ۸۰ درصد افزایش یابد.

روند‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۴ آشکار شوند، نویدبخش طیف وسیعی از مزایا خواهند بود؛ از جمله محافظت از سرمایه گذاری ها، بهبود سازندگان راه حل‌های هوشمند و ارائه راه حل‌هایی که نیاز‌های مشتریان را در بخش‌های مختلف برآورده می‌کنند.

این تحلیل اضافه کرد که انتظار می‌رود هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ بر بیشتر روند‌های فناوری تسلط داشته باشد و دسترسی به آن تسریع شود، به گونه‌ای که گارتنر توضیح می‌دهد که انتظار می‌رود بیش از ۸۰ درصد سازمان‌ها API‌های هوش مصنوعی را در محیط‌های تولیدی ادغام کنند.

با این حال، این حرکت نیازمند چارچوب‌های مدیریتی اعتماد، ریسک و امنیت قوی برای غلبه بر خطرات احتمالی مرتبط با استفاده غیر قانونی از هوش مصنوعی است. اقدامات پیشگیرانه مانند پیاده سازی‌های امنیتی هوش مصنوعی به عنوان استراتژی‌های حیاتی برای اطمینان از استفاده مسئولانه و اخلاقی آن در سازمان‌ها در حال ظهور هستند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶، سازمان‌هایی که از این کنترل‌ها استفاده می‌کنند، بتوانند دقت تصمیم‌گیری را با حذف تا ۸۰ درصد اطلاعات نادرست به طور قابل توجهی افزایش دهند.

علاوه بر این، ارتقای هوش مصنوعی در فرآیند‌های توسعه، نقش محوری را در کمک به مهندسین نرم‌افزار در طراحی و آزمایش برنامه‌ها پیش‌بینی می‌کند، به گونه‌ای که ابزار‌های توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی وعده ساده‌سازی فرآیند‌های برنامه‌نویسی را می‌دهند و مهندسان را قادر می‌سازد تا تلاش‌های خود را به سمت فعالیت‌های استراتژیک، مانند ایجاد برنامه‌های کاربردی تجاری هدایت کنند.

نیاز به مهار فناوری برای دستیابی به پیشرفت همه‌جانبه همزمان با افزایش نتایج زیست‌محیطی و اجتماعی ضروری است؛ زیرا افزایش چشمگیر فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، ارز‌های دیجیتال، اینترنت اشیا و رایانش ابری نگرانی‌های پیرامون مصرف انرژی و پیامد‌های زیست‌محیطی را برجسته کرده است.

امنیت سایبری همچنین به دلیل حملات سایبری پیچیده، چالش‌های فزاینده‌ای را برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند که نیازمند رویکردی قوی برای تقویت محیط‌های دیجیتال است. گارتنر خواستار تجزیه و تحلیل علل مستمر قرار گرفتن در معرض تهدیدات برای انجام ارزیابی آسیب پذیری دارایی‌های دیجیتال است که منجر به کاهش دو سوم نقض تا سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

این شرکت تاکید کرد که ادغام برنامه‌های پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی در تلاش‌های امنیت سایبری بهترین راه برای افزایش تخصص انسانی در شناسایی تهدید‌های جدید و کاهش سریع اثرات آن‌ها است.

پتانسیل رو به رشد این راه حل‌ها با توجه به اندازه بازار جهانی هوش مصنوعی در امنیت سایبری که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳۳.۸ میلیارد دلار برسد، برجسته می‌شود.

منبع: ارم نیوز

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: