کد خبر: ۴۰۵۶۱۰
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
قهوه به دلیل داشتن کافئین به طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، دفع و متابولیسم بسیاری از داروها تاثیر منفی می‌گذارد.

مصرف برخی داروها با قهوه، آسیب‌زا است

با وجود دستگاه‌های قهوه ساز ارزان قیمت و راحت آماده شدن آن، نوشیدن قهوه به خصوص هنگام صبح به یک عادت رایج تبدیل شده است. اما افراد نمی‌دانند که قهوه به دلیل داشتن کافئین به طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، دفع و متابولیسم بسیاری از دارو‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

در ادامه با برخی از دارو‌ها که نمی‌توان با قهوه مصرف کرد آشنا می‌شوید.

تیروئید

اگر کم‌کاری تیروئید دارید و برای کمک به تعادل هورمونی یا دارو‌های دیگری مصرف می‌کنید نباید همزمان با مصرف دارو قهوه میل کنید، زیرا قهوه میزان جذب دارو را حداقل نصف می‌کند.

دیابت

بیشتر افراد قهوه را با شکر و شیر مخلوط می‌کنند این کار میزان قند خون و سطح انسولین افراد دیابتی را افزایش می‌دهد و علائم افراد مبتلا به دیابت را تشدید می‌کند.

پوکی استخوان

پوکی استخوان در زنان یائسه شایع‌تر است. اگر برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان از دارو‌ها استفاده می‌کنید همزمان قهوه مصرف نکنید، زیرا اثربخشی این دارو‌ها را تا بیش از نصف کاهش می‌دهد.

سرماخوردگی یا آلرژی

اگر داروی سرماخوردگی آلرژی مصرف می‌کنید که معمولاً حاوی محرک‌های سیستم عصبی مرکزی هستند قهوه به عنوان یک محرک عوارض را تشدید می‌کند و باعث بی‌قراری و بی‌خوابی می‌شود.

فشار خون

بیشتر افراد به خصوص سالمندان با مشکل فشار خون بالا درگیرند و دارو‌هایی را مصرف می‌کنند نوشیدن قهوه همزمان با مصرف دارو ضمن افزایش تحرک پذیری بر داروی فشار خون تاثیر منفی می‌گذارد.

آسم

اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید و هنگام تشدید بیماری داروی گشاد کننده استفاده می‌کنید از نوشیدن قهوه خودداری کنید، چون عوارض جانبی آن بی‌قراری و درد معده است.

آلزایمر

عملکرد دارو‌های آلزایمر تحت تاثیر قهوه مختل می‌شود در واقع کافئین موجود در قهوه سد خون مغزی را محکم می‌کند و می‌تواند میزان ورود دارو را به مغز کاهش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: