April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۱۴
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
معاون بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت جهت توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم بیش از ۱۲۵۰ شرکت‌ دانش بنیان را مورد حمایت قرار داده است.

اشتغالزایی ۱۱ هزار نفری با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

دور هم جمع شدن افرادی که دغدغه علم دارند و به دنبال توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق هستند اهداف علمی شرکت‌های دانش‌بنیان را متولد می‌کند.

اما این مسیر، چون وابستگی دولتی وجود ندارد و خصوصی باید اداره شود پیچ و خم‌های زیادی دارد که دولت اقداماتی خوبی را جهت اعطای مجوز و کاهش بروکراسی‌های اداری انجام داده است.

تکیه شرکت‌های دانش بنیان امروزه در جهان راهکار توسعه اقتصاد و ثروت‌آفرینی در بخش‌های مختلف از صنعت و کشاورزی گرفته تا صنایع خلاق فرهنگی است و دانش بنیان یعنی تولید ثروت از علم، فناوری و گسترش اختراع و نوآوری و بهینه سازی منابع انرژی و نعمت‌های خدادادی که البته این موضوع به کمک مهم‌ترین نعمت، یعنی نیرو‌های انسانی توانمند، مستعد، باهوش که در این کشور بزرگ تعدادشان فراوان است، محقق می‌شود.

سال گذشته توسط رهبر انقلاب سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شد که همین موضوع اهمیت استفاده از ظرفیت و بهره وری کافی از این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.

یکی از موضوعات مهم و اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه برای فعالیت است که مسیر پر پیچ و خم بانک‌ها گرفتن تسهیلات را مشکل می‌کند.

محسن مردعلی مدیر طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنیاد برکت جهت توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم تقویت شرکت‌های دانش بنیان را به عنوان یک کار ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: بنیاد برکت تاکنون بیش از ۱۲۵۰ شرکت دانش بنیاد را از طریق طرح‌های اشتغالزایی مورد حمایت قرار داده است که بیش از ۱۱ هزار نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است گفت: مجموع اقدامات در حوزه دانش بنیان‌ها در تمام حوزه‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی بوده است.

مردعلی گفت: محصولات شرکت‌های دانش بنیان توانسته به هدف بازار‌های صادراتی برسد و بر اساس ارزیابی انجام شده محصولات به بیش از ۳۰ کشور صادر می‌شود.

با توجه به سیاست بنیاد برکت در سال جاری مبنی بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی در زمینه زنجیره سبز و آبی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه هم مورد حمایت قرار گرفتند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: