April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۳۲
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
مديرعامل شركت راه‌آهن گفت: ایران و ترکیه در خصوص تبادل ۲۰۰ واگن در شبانه روز از مرز رازی به تفاهم رسیدند که حمل یک میلیون تن بار ریلی را برای سال جدید به همراه خواهد داشت.

هدفگذاری یک میلیون تنی حمل بار ریلی میان تهران و آنکارا برای سال جدید

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست مشترک با آقای حسن پزوک رئیس راه آهن ترکیه و همچنین آقای افق یالچین رئیس شرکت حمل و نقلی راه‌آهن ترکیه، از هدفگذاری یک میلیون تنی حمل بار ریلی میان تهران و آنکارا برای سال جدید خبر داد.

صالحی در این خصوص بیان داشت: در دیداری که با رئیس راه آهن ترکیه و همچنین رئیس شرکت حمل و نقلی راه‌آهن ترکیه داشتیم تفاهم‌های خوبی انجام شد. از جمله برای تبادل ۲۰۰ واگن در شبانه روز از مرز رازی توافق کردیم که با این هدف گذاری بتوانیم تبادل یک میلیون تن بار ریلی را در سال جدید بین دو کشور محقق کنیم.

در این راستا مقرر شد راه‌آهن ترکیه به سرعت نسبت به بازسازی زیرساخت شبکه ریلی خود و رفع آسیب‌های ناشی از زلزله و همچنین مشکلات پیش آمده به دلیل کاهش سطح آب دریاچه وان اقدام نماید. امیدواریم با بازسازی، اصلاح و ارتقاء اسکله و همچنین کشتی‌های مربوط به حمل واگن (فری بووت) در دریاچه وان طی یک ماه آینده ظرفیت عبور واگن از دریاچه وان به حداکثر خود برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توافقات انجام شده گام بلندی برای افزایش ترانزیت بار از مسیر ترکیه به سمت اروپا است افزود: از آنجایی که ترکیه به نوعی دروازه آسیا به سمت اروپا محسوب می‌شود، بر مبنای تفاهم‌های قبلی که با کشور‌های ترکمنستان و قزاقستان و چین داشتیم می‌توانیم بار‌های از مبدا این کشور‌ها را از مسیر چین- قزاقستان -ترکمنستان- ایران- ترکیه به سمت اروپا حمل کنیم و این موضوع نقطه عطفی برای افزایش بار‌های بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: احداث خط جدید مرند- چشمه ثریا- ایگدیر-کارس از دیگر موضوعات مذاکره شده در این دیدار بود که می‌تواند به جهش تبادلات ریلی دو کشور بیانجامد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: