May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۹۵
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یکی از وزرای خود خواسته تا طرحی را برای کاهش جمعیت غزه آماده کند.

درخواست نتانیاهو برای تهیه طرح کاهش جمعیت غزه

روزنامه عبری "اسرائیل الیوم" گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به ران درمر، وزیر امور استراتژیک و عضو شورای جنگ دستور داده تا طرحی را با هدف کاهش تراکم جمعیت در نوار غزه پس از پایان تجاوز وحشیانه رژیم به آن تهیه کند.

اسرائیل الیوم توضیح داد: این طرح که توسط وزیر عضو حزب لیکود در حال تدوین است، به دلیل حساسیت توسط اکثر اعضای کابینه مشاهده نشده و در نهاد‌ها و مجامع رسمی مطرح نگردیده است. این روزنامه گفت که انتظار دارد طرح مذکور با مخالفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رد گسترده جامعه بین الملل به عنوان طرحی «غیرواقعی و تخیلی» مواجه شود.

با این وجود این روزنامه اضافه کرد که این طرح ممکن است حمایت وزرای افراطی لیکود یعنی حزب حاکم به سرکردگی ایتمار بن گویر و جنبش صهیونیسم مذهبی به رهبری وزیر افراطی بزالل اسموتریچ را به دست آورد. به نوشته این روزنامه، اگرچه این طرح با مخالفت بین المللی و شاید مخالفت نظامیان اسرائیل مواجه خواهد شد، اما نتانیاهو اجرای آن را یک هدف استراتژیک برای کابینه خود می‌داند.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو به دنبال اجرای طرح کاهش جمعیت نوار غزه بدون وارد شدن به رویارویی با واشنگتن، جامعه جهانی و مصر است که قاطعانه کوچ اجباری مردم غزه را رد می‌کند.

اسرائیل الیوم اضافه کرده است که ممکن است اشغالگران برای حل مشکل امتناع مصر از کوچ اجباری، به سوق دادن فلسطینی‌ها به سمت دریا متوسل شوند تا نوار غزه را به مقصد کشور‌های اروپایی و آفریقایی ترک کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: