کد خبر: ۴۰۵۷۰۱
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
تشکری هاشمی گفت: دسترسی برابر شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است.

فضاهای شهری برای معلولان نامناسب است

جعفرتشکری هاشمی گفت: ما همچنان با مسائل و مشکلات کهنه و قدیمی معلولان دست و پنجه نرم می‌کنیم و شاهد استمرار وضعیت نامطلوب برای معلولان هستیم.

وی با بیان اینکه دسترسی برابر شهروندان به امکانات از مصادیق عدالت اجتماعی است که به درستی برای معلولان به اجرا در نیامده است، افزود: فضا‌های شهری برای معلولان نامناسب است و با شرایط آن‌ها سازگار نیست، به گونه‌ای که بسیاری از این فضا‌ها هنوز مناسب سازی نشده‌اند و این در حالی است که در سال‌های گذشته در خصوص مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها دستورالعمل‌های متعددی صادر شده، اما در حال حاضر وقتی در شهر تردد می‌کنید موانع و زوائدی را در سطح شهر می‌بینیم که حتی برای انسان سالم هم سخت است چه برسد به فرد معلول و د رکل شاهد موانعی برای تردد معلولان و حتی شهروندان سالم هستیم.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه من بعنوان مثال از خیابان بهشت شروع می‌کنم که به علت داشتن موانع فلزی و اختلاف سطح‌ها گاهی برای معلولان جهنم عبور و مرور است، ادامه داد: در معابر شاهد نصب دستک‌های مزاحم برای عبور و مرور شهروندان هستیم؛ در حالیکه شهر‌های انسان محور شهر‌های شهروند محور هستند و آموزش‌های شهروندی در این شهر‌ها با اهمیت تلقی می‌شود؛ موضوعی که ما در شهر‌ها کمتر می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه مسیر‌های پیاده رو آنقدر نامناسب است که گاهی تردد از خیابان و سواره رو راحت‌تر است، ادامه داد: نباید افتخار ما مناسب سازی معابر برای تردد خودرو‌ها باشد؛ زحمات را زیر سوال نمی‌برم و بابت آسفالت معابر از شهرداری تقدیر می‌کنیم، اما آیا در پیاده رو‌ها نیز مناسب سازی برای عبور و مرور شهروندان نیز صورت گرفته است؟ به هر شکل امیدواریم فضایی امن برای سکونت امن معلولان در شهر را شاهد باشیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: از شهرداری تهران می‌خواهم که برنامه خود را برای مناسب سازی معابر به صحن شورای شهر ارائه دهد تا ببینیم که برای چند سال آینده چه شهری خواهیم داشت؟

محمد آقامیری نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن گرامی داشت روز معلولان گفت: بعد از جریان کرونا وضعیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ارزیابی شد که شاهد افت تحصیلی بودیم، بگونه‌ای که شاهد افت ۳۰ درصدی تحصیلی بودیم و در قسمت علوم پایه شاهد افت بین ۵۰ تا ۷۰ درصدی تحصیلی بوده و تنها ۲۰ درصد از دانش آموزان در فضای مجازی موفق بودند.

وی با بیان اینکه به محض آلودگی هوا کمیته اضطرار مدارس را فوری تعطیل می‌کند و این تفکر از پایه و اساس غلط است، ادامه داد: ما باید با چنگ و دندان هم که شده نگذاریم مدارس دوران ابتدایی، متوسطه و دانشگاه تعطیل شود و این چه کار اشتباهی است که در اولین اقدام مدارس را تعطیل می‌کنند؟ و فکر می‌کنند اینکار درست است؟ اما تجربه اشتباهی را در دوران کرونا شاهد بودیم که به افت تحصیلی مخصوصا در دوره ابتدایی و دروس علوم پایه منجر شد و از کمیته اضطرار درخواست داریم دست از این کار بردارد.

آقامیری با بیان اینکه به جای مدارس باید برخی ادارات تعطیل شوند و ادارات را دسته بندی کنند و اداراتی که در سطح کشور و بین المللی کار می‌کنند را مستثنی کنند، ادامه داد: بنده در هفتم آبان ماه طرح ترافیکی را پیشنهاد دادم و به شهرداری ارسال شد، اما معاونت حمل و نقل هیچ خبری نداد که این طرح مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر؟

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این تذکر تأکید کرد: به اعتقاد بنده باید این طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شود و نتایج اولیه آن برای ما روشن باشد تا شهرداری نیز بتواند دنبال کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: