April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۸۴۰
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: نظام جامع مشارکت اجتماعی ابلاغ شده است و این برنامه در راستای سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت است.

ابتلای یک درصد از افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت به دیابت

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: الان بیش از ۹ میلیون نفر در یک ماه گذشته در زمینه دیابت و پرفشاری خون شرکت کرده اند. یک درصد از افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت، دیابت داشتند و یک میلبون و ۷۰۰ هزار نفر در معرض پرفشاری خون هستند. مردم باید روزانه حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشند و الان میزان فعالیت بدنی افراد کافی نیست.

به گفته وی امروزه ۴۰۰ هزار داوطلب سلامت بعد از آموزش و توانمندسازی در زمینه ارتقای سطح سلامت مردم در محلات و مناطق مخلف مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهداشت بیان کرد: موضوع خود مراقبتی در پویش ملی سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین خصوص استفاده از هوش مصنوعی و کنترل عوامل خطر و امور مراقبتی به صورت مجازی باید انجام شود.

وی افزود: نقش داوطلبان سلامت در کنترل بیماری کرونا و عارضه‌های واگیردار دیگر موثر بوده است. نظام جامع مشارکت اجتماعی ابلاغ شده است و این برنامه در راستای سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: