April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۸۸۸
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
دادگاه قانون اساسی پرو حکم آزادی فوری «آلبرتو فوجیموری»، رئیس جمهور سابق این کشور را پیش از پایان دوره محکومیتش صادر کرد.

دادگاه قانون اساسی در پرو دستور آزادی «فوجیموری» رئیس جمهور سابق را صادر کرد

دادگاه قانون اساسی پرو بامداد چهارشنبه حکم آزادی «فوری» آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهور سابق این کشور را صادر کرد، فوجیموری از سال ۲۰۰۹ به جرم جنایت علیه بشریت در حال گذراندن حکم ۲۵ سال زندان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت پرو نیز آزادی «فوری» فوجیموری را که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ با «مشت آهنین» بر این کشور حکومت می‌کرد، تصریح می‌کند.

رئیس جمهور پیشین پرو که اکنون ۸۵ ساله است در جریان عملیاتی که در آن زمان جنگ علیه ترور (۱۹۸۰-۲۰۰۰) نامیده بود ۲۵ تن را در دو فقره قتل عام توسط واحد‌های کماندوی ارتش به کام مرگ کشاند.

در سال ۲۰۱۷، فوجیموری «به دلایل بشردوستانه» عفو رئیس جمهور را دریافت کرد و از زندان آزاد شد، اما دادگاه عالی خیلی زود این عفو ​​را لغو کرد و رئیس جمهور سابق به زندان بازگردانده شد. فوجیموری در آن روز گفت: «بازگشت به زندان یک حکم اعدام آهسته و قطعی است».

دادگاه قانون اساسی پرو با تصمیم خود که سه شنبه صادر شد و قابل تجدید نظر نیست، عفو ریاست جمهوری برای فوجیموری را بازگرداند. فوجیموری اغلب از مشکلات تنفسی و سیستم عصبی از جمله فلج صورت و فشار خون بالا رنج می‌برد.

پیشتر، دادگاه حقوق بشر در آمریکا از پرو خواسته بود علیرغم عفو آلبرتو فوجیموری، رئیس‌جمهور سابق ۸۳ ساله پرو به دلایل بشردوستانه، از آزادی او خودداری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: