April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیفی بر بکارگیری ظرفیت‌ها برای حمایت از «لوله و ماشین‌سازی ایران» تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۵۹۱۵
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
سیفی بر بکارگیری ظرفیت‌های بانک صادرات در حمایت از «لوله و ماشین‌سازی ایران» تاکید کرد تا شاهد استمرار گام‌های استوار بانک صادرات ایران در حمایت از تولید باشیم.

استمرار گام‌های استوار بانک صادرات ایران در حمایت از تولید

مدتهاست بانک‌ها با انتقاد جدی رو به رو می‌شوند، مسیر این انتقاد‌ها به تخریب کشیده شده و عملکرد نظام بانکی را زیر سوال برده است. بخش اصلی انتقاد‌ها متوجه تسهیلات پردازی بانکهاست. آن‌هایی که برای دریافت تسهیلات به سوی بانک‌ها می‌روند، در دو بخش حقیقی و حقوقی به نظام بانکی متوسل می‌شوند. اگرچه عدد درخواستی برای دریافت تسهیلات بخش حقوقی بالاست، اما تعداد آن‌ها زیاد نیست. کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که به سوی بانک‌ها می‌روند، برای آنکه چرخه حرکت تولید را حفظ کنند یا سرعت بدهند، به نقدینگی بانک‌ها متوسل می‌شوند.

تاکید بر تولید

آنچه اهمیت ویژه‌ای دارد، تاکید نظام بر تقویت تولید است. از آنجا که سالهاست اقتصاد کشور از تحریم‌ها و تهدید‌های ناشی از آن رنج می‌برد، تاکید بر قطع وابستگی و رسیدن به مرز‌های خودکفایی مورد تاکید قرار گرفته به نوعی که مقام معظم رهبری در نامگذاری‌های آغاز سال، همواره از کلمه تولید به عنوان کلید واژه جدی نام برده اند تا مسوولان را متوجه اهمیت این موضوع کنند.

اهمیت سرمایه گذاری

تولید در کشور ما به اشکال گوناگون مطرح است. بخشی از تولید، به جریانی پایدار رسیده و مانند شرکت‌های بزرگ فولادسازی، صنایع مس، پتروشیمی‌ها و... روند خود را طی می‌کنند. بخش دیگر شامل آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی می‌شود که در آستانه راه اندازی هستند، بنگاه‌هایی که مسیر تولید از درخواست مجوز تا تجهیز کارگاه و استخدام نیروی کار را طی کرده و حتی فعالیت خود را آغاز کرده اند. بخش دیگر کارآفرینانی هستند که با ایده‌های دست نخورده، می‌توانند تولید کشور را متحول کنند، اما نیاز به حامی و جذب سرمایه دارند. چشم امید تمامی این بخش‌های تولیدی به نظام بانکی است تا نقدینگی خود را از مسیر تسهیلات بانکی تامین کنند.

اهمیت بازدید از بنگاه‌ها

برای آنکه بانک‌ها به این اطمینان برسند که از نقدینگی مورد درخواست بنگاه‌ها را تامین کنند، لازم است در جریان تولید قرار بگیرند. به همین دلیل باید از بنگاه‌های اقتصادی بازدید داشته و اطلاعات لازم را دریافت کنند تا با خیال آسوده تسهیلات مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند. به ویژه آنکه اعطای تسهیلات به بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، منجر به بروز بحرانی تحت عنوان ابربدهکاران بانکی شده و عملکرد بانک‌ها را زیر سوال برده است. به همین دلیل همکاری با بنگاه‌های اقتصادی باید با دقت و درایت بیشتری صورت پذیرد.

حمایت بانکی از تولید

خبر بازدید مدیرعامل بانک صادرات ایران از شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» و تاکید بر حمایت از تولید و اشتغال و پشتیبانی از صنایع بزرگ کشور، بیانگر اعتقاد به همکاری بانک و تولید است. محسن سیفی در این بازدید با محمدرضا بابایی مدیرعامل شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران دیدار کرد و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان این شرکت در جهت سودآوری و ایفای نقش مؤثر در حمایت از صندوق بازنشستگی کشوری، بر تقویت ارتباط و توسعه همکاری بانک با این مجموعه تاکید کرد.

 

بیشتر بخوانید:

حمایت عملی بانک صادرات از تولید



ارایه خدمات متنوع

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه با بازتعریف این ارتباط و همکاری و استفاده از تمامی ظرفیت‌های بانک، می‌توان خدمات و محصولات متنوع بانک صادرات ایران را برای خدمت به تولید در این شرکت به کار گرفت، افزود: بانک صادرات ایران از نظر پوشش داخلی و خارجی شبکه شعب به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است و با وجود تمامی تنگنا‌های بین‌المللی از اروپا تا آسیای میانه و خلیج‌فارس، امکانات مناسبی برای کمک به تداوم تولید و صادرات و خدمات متنوع بانکی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه از جمله بیمه، کارگزاری، واسپاری، صرافی، خدمات متنوع بانکداری الکترونیک و بانکداری غیرحضوری دارد.

آمادگی برای تامین مالی

سیفی با اعلام اینکه بانک صادرات ایران در داخل کشور نیز سریع‌ترین شبکه دسترسی به شعب را دارد گفت: بانک صادرات با استفاده از ابزار‌های مختلف مالی و بانکی برای حضور بیشتر در تامین مالی و حمایت از این شرکت آمادگی کامل دارد.

اهمیت دیدار با نظام بانکی

محمدرضا بابایی مدیرعامل شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران نیز در این نشست با استقبال از حضور مدیران بانک در این شرکت، این دیدار را به فال نیک گرفت و با ارائه گزارش مفصلی از توانمندی‌ها و سابقه این شرکت در تولید انواع لوله در کشور، بر توسعه همکاری با بانک صادرات ایران تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: