کد خبر: ۴۰۵۹۵۳
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
رئیس ستاد ملی صبر از آغاز پویش ملی "به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم" جهت ایجاد بستر آزادی زندانیان خبرداد.

آغاز پویش ملی به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم

ستاد ملی صبر مخفف سه مفهوم صلح، بخشایش و رضایت است که به عنوان یک نهاد فرابخشی و مردمی در کنار مرکز توسعه حل اختلافات قوه قضاییه جهت ایجاد و ترویج صلح و سازش با بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی تشکیل شد.

در بدنه مردم و صنوف مختلف ظرفیت‌های بالقوه‌ای در ایجاد صلح و سازش در منازعات و اختلافلات وجود دارد که با تشکیل ستاد ملی صبر و جذب این ظرفیت‌های مردمی با عناوین صلح یار و سفیران صلح موجب شد تا از افراد دارای نفوذ و معتمدان مردمی برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین بین طرفین دعوی استفاده شود.

ستاد ملی صبر توانسته با استفاده از این ظرفیت‌ها و در قالب پویش‌های مردمی مانند در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای توسعه صلح وسازش و نهادینه کردن فرهنگ عفو گذشت بین مردم کشوراقدامات ارزشمندی انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ستاد ملی صبر ترکیبی از همه قوای مردمی و حاکمیتی است، فعالیت در ستاد ملی صبر یک مسئولیت همگانی است که همه باید در آن مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ترکیب ستاد ملی صبر یک ترکیب قضایی نیست گفت: این ستاد تشکیل شده از همه توانمندی‌های کشور است.

رئیس ستاد ملی صبر اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و آغاز ایام فاطمیه، ستاد ملی صبر پویش ملی "به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم " را در راستای ایجاد سازش و مصالحه میان مردم با استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و با هدف سازش پرونده‌های قصاص نفس (قتل عمد) آزادی زندانیان و سازش نزاع‌های طایفه‌ای و قومی و سازش سایر پرونده‌های حقوقی و قضائی برگزار می‌کند.

وی افزود: این پویش از سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور آغاز شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به دیگر پویش‌های برگزار شده توسط ستاد صبر گفت: در پویش "به احترام امام رئوف می‌بخشم" تعداد ۴۲۲ نفر از محکومان به قصاص نفس از چوبه دار رهایی پیدا کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: