May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۹۶۳
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» میراث و آثار هنری از ۳۵ کشور با حضور هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در کاخ نیاوران افتتاح شد.

نمایش میراث و آثار هنری ۳۵ کشور در کاخ نیاوران

در نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» میراث و آثار هنری از ۳۵ کشور از سرتاسر قاره‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها با هدف گرامیداشت روز ملل متحد در سال ۲۰۲۳ در ایران به نمایش گذاشته شده است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در آیین افتتاح نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» در جمع نمایندگان و اعضای سفارت خانه‌های کشور‌های مختلف اظهارداشت: به همه شما که امروز در نمایشگاه ما با موضوع انسانیت، همبستگی و یک سیاره حضور پیدا کردید خوشامد می‌گویم. این نمایشگاه بخشی از مجموعه فعالیت‌های ما برای بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد امضای منشور سازمان ملل متحد است.

استفان پریزنر گفت: این نمایشگاه از دو جهت حایز اهمیت است؛ اول به خاطر نام و مضمون آن که یادآور اصول اصلی سازمان ملل متحد و بر اساس منشور آن است، منشوری که یک سند منحصر به فرد در تاریخ تلقی می‌شود.

وی افزود: این منشور به ما یادآوری می‌کند که با وجود تفاوت‌هایمان همه ما به یک خانواده تعلق داریم، خانواده انسانیت که پایه حقوق بشر را تشکیل می‌دهد. منشور سازمان ملل بر نیاز همه ما به زندگی در همبستگی با یکدیگر تاکید می‌کند تا هیچ فرد و هیچ کشوری فراموش نشود، در پایان این منشور ما را دعوت می‌کند به حفاظت از این سیاره ارزشمند، سیاره‌ای که آن را خانه می‌نامیم.

پریزنر بیان کرد: «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» نمایش دهنده آثاری است که از طرف سی و پنج کشور مختلف و غالبا توسط نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم در ایران به دست ما رسیده است؛ ما از شما خواستیم تا آثار هنری را از مجموعه خود انتخاب کنید تا از یک سو نشانگر میراث ملی شما و از سویی دیگر نشانگر جوهره این نمایشگاه باشند.
هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران اظهارداشت: علاوه بر آثاری که از کشور‌های مختلف به دست ما رسیده است، در این نمایشگاه شاهد آثاری از کشور میزبان و نمونه‌های منتخبی از آثار اهدایی کشور‌های عضو سازمان ملل متحد به مقر این سازمان در نیویورک هستیم.

وی گفت: امروز و از طریق این نمایشگاه می‌خواهیم پنجره‌ای را به روی داستان‌هایی از اقصی نقاط جهان برای مردم ایران بگشاییم؛ این امر به خصوص از این جهت مهم است که سازمان ملل تنها مجمعی از کشور‌ها نیست بلکه محلی برای تلاقی مردمان است.

پریزنر افزود: امروز که در اینجا گرد هم آمده‌ایم، می‌دانم که شرایط در غزه و منطقه کماکان متزلزل است، اما به ویژه در این روز‌های پر از چالش باور دارم که آنچه که آثار بسیار متنوع این نمایشگاه را به هم متصل می‌کند بسیار مهم است، از این منظر که صرف نظر از چالش‌های اطرافمان نمی‌توانیم فراموش کنیم که هر کدام جزیی از یک کل بزرگتر هستیم.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران بیان کرد: با این تفکر اجازه دهید از همه شما برای کمک‌های مداومتان به فعالیت‌های سازمان ملل متحد چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در جهان تشکر کنم.
وی گفت: از سفارتخانه‌ها، هیات‌های دیپلماتیکی که در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتند و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران که تا ۲۶ آذرماه میزبان ما خواهند بود صمیمانه متشکرم. همچنین از وزارتخانه‌های امور خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برگزاری این رویداد را ممکن ساختند سپاسگزارم.

پریزنر اظهارداشت: همچنین از همکارانم در تیم کشوری سازمان ملل متحد برای حمایت‌های سخاوتمندانه شان و از مرکز اطلاع رسانی سازمان UNIC ملل برای مدیریت برگزاری کمپین روز ملل متحد امسال تشکر می‌کنم و این نمایشگاه هنری نیز بخشی از آن کمپین است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران بیان کرد: مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ماه مه ۱۹۵۰ در تهران و به درخواست ایران تاسیس شد که یکی از نخستین مراکز در نوع خود است. از آن زمان مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متعهد به افزایش آگاهی عموم درباره فعالیت‌های سازمان ملل در ایران بوده است.
نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» از سوی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران و با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شده است.

استرالیا، اتریش، دولت چندملیتی بولیوی، بروئنی دارالسلام، بلغارستان، شیلی، چین، ساحل عاج (کت دیووار)، کرواسی، فنلاند، مجارستان، هند، جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، مالزی، مکزیک، نروژ، پاکستان، فیلیپین، جمهوری کره، رومانی، فدراسیون روسیه، اسلواکی، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، اوکراین، ونزوئلا، یمن، زیمبابوه و سریر مقدس (واتیکان) کشور‌هایی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارایه شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» می‌توانند تا ۲۶ آذرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: