April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۹۸۰
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
طبق اساسنامه صندوق شورای عالی علوم، از پایان‌نامه‌ها در راستای رفع نیاز‌های جامعه، با اولویت نیاز‌های ثبت شده در سامانه «نان» حمایت می‌شود.

حمایت مالی از پایان‌نامه‌های ثبت شده در سامانه «نان»

سید احمد فاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: در راستای رفع نیاز‌های کشور و همچنین جهت دهی به تحقیقات و پارسا‌های دانشگاهی (پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری)، سکوی نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رونمایی شد. این سامانه به لحاظ جایگاه قانونی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت وزیران و همچنین قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

وی گفت: شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری با شناخت اهمیت سکو‌های علم و فناوری، نظام ایده‌ها و نیاز‌ها و اهداف آن، در بیست و نهمین جلسه (تاریخ ۰۳/۰۴/۱۴۰۲) با حضور رئیس محترم جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و اعضای شورا، مصوب کرد که نظام ایده‌ها و نیاز‌ها به عنوان پنجره واحد علوم، تحقیقات و فناوری کشور فعالیت خود را ادامه دهد.

رئیس مؤسسسه ISC گفت: مصوبه «اساسنامه صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶ آبان ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۸۴ مورخ ۹ آبان ۱۴۰۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور (حسب پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به تصویب رسید.

وی افزود: هدف از تأسیس این صندوق، تجمیع و مدیریت منابع مالی حوزه پژوهش و فناوری در راستای اجرای اولویت‌های علم و فناوری کشور مندرج در اسناد بالادستی و تأمین مالی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان ملی جریان ساز و تحول آفرین در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری است. در همین راستا، در بند ۹ ماده ۴ اساسنامه صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت حمایت مالی از پارسا‌های نیاز محور بر اساس سامانه نان تأکید شده است.

فاضل زاده خاطرنشان کرد: بر اساس این بند، از انجام پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و دوره پسادکتری مؤسسات و اشخاص حقیقی در راستای رفع نیاز‌های جامعه و صنعت با اولویت نیاز‌های ثبت شده در سامانه «نان» حمایت مالی انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: