کد خبر: ۴۰۶۰۱۹
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تست‌های تشخیص سریع غربالگری تولید شده٬ ایران را از واردات این محصول بی نیاز می‌کند.

بومی سازی انواع تست‌های تشخیص سریع غربالگری قابل بررسی با چشم غیر مسلح

هادی باقری٬ مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تشخیص آزمایشگاهی یا IVD (Invitro Diagnostic) یک ابزار حیاتی در نظام سلامت است؛ زیرا تقریباً ۶۶ ٪ تصمیمات بالینی را مستقیما تحت تأثیر قرار می‌دهد در حالی که تنها حدود ۲.۳ % از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را شامل می‌شود.

او افزود: تست‌های تشخیص سریع ایمونوکروماتوگرافی یا رپید تست‌های Lateral flow assay جزء تست‌هایی هستند که اجازه تشخیص سریع در محل حضور بیمار را می‌دهند. یک روش تشخیصی و غربالگری سریع، آسان و ارزان قیمت است. رپید تست‌ها به صورت کلی برای غربالگری اولیه یا اورژانسی و همچنین برای استفاده در شرایط محدودیت تجهیزات پزشکی بسیار کاربردی هستند.

باقری بیان کرد: این شرکت تا کنون موفق به اخذ هفت پروانه تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، گواهی‌های بین المللی ایزو ۱۳۴۸۵، ایزو ۹۰۰۱، گواهی صادراتی و گواهی تایید نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو شده است. با توجه به فناوری بالای تولید این محصولات و ارزبری بالغ بر ۲۰ میلیون دلاری در سال، هدف تیم این شرکت، تولید داخل تست‌های تشخیص سریع از مرحله ساخت نانو ذرات طلا و انجام کنژوگاسیون آنتی‌بادی به نانو ذرات طلا و دیسپنس کردن خطوط تست و کنترل بر صفحه نیترو سلولزی، که تولید از این مراحل حاشیه سود به مراتب بیشتری خواهد داشت ٬ مانع خروج ارز از کشور می‌شود و منجر به اشتغال افراد نخبه و متخصص در کشور خواهد شد؛ در نتیجه سبب افزایش سلامت جامع به واسطه قیمت مناسب و دسترسی بیشتر تست‌های تشخیصی می‌شود.

او اظهار کرد: با این رویکرد، خلاء حال حاضر موجود در بازار که بیشتر توسط واردات است مرتفع می‌شود پر شده و از سوی دیگر، بستری برای تولید انواعی از رپید تست‌ها با هدف طراحی و توسعه سبد بزرگی از آزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف تشخیصی فراهم می‌شود.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: سبد محصولات این شرکت شامل پنل قلبی، پنل سرطان، پنل عفونی، پنل مواد مخدر، پنل امنیت غذایی، پنل دام و حیوانات خانگی است که در مجموع بالغ بر ۴۰ محصول و یکی از کامل‌ترین سبد‌های کیت‌های تشخیص سریع در شرکت‌های تولید کننده در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

باقری با اشاره به مزایای کیت‌های تشخیص سریع گفت: این روش به ابزار پیشرفته نیاز ندارد و به راحتی در هر مکانی قابل انجام است و به مراحل پیچیده برای آماده کردن نمونه نیاز ندارد. به سرعت جواب را نشان می‌دهد و جواب آن با چشم غیر مسلح قابل رویت است. نتایج این سنجش‌ها نیاز به تفسیر آزمایشگاهی ندارند و برای عموم قابل استفاده است. حساسیت و خصوصیت مناسبی داشته و قیمت آن ارزان است و بازار مصرف مناسبی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: