April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۴۰
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
با انجام حدود 128 هزار نفر ساعت کار تعمیراتی برنامه‌ریزی‌شده در واحد گندله‌سازی، تعمیرات دوسالانه این واحد برای تولید حداکثری و تحقق اهداف فولاد مبارکه در بخش تولید گندله چابک‌سازی شد.

انجام حدود 128 هزار نفر ساعت كارِ ایمن در تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی

پس از انجام این عملیات تعمیراتی بزرگ و حجیم، خبرنگار فولاد با برخی از مدیران، رؤسا، سرپرستان و کارشناسان ناحیه گفتگو نموده است که ماحصل این گفتگو‌ها را در ادامه می‌خوانید.

رضا اسماعیل‌پور، مدیر واحد گندله‌سازی:
با همکاری و حمایت معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف شرکت، تعمیرات برنامه‌ریزی ۱۶ روزه واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی‌ها و هماهنگی‌های لازم از تاریخ ۲۴/۸/۱۴۰۲ شروع و زودتر از برنامه، در ساعت ۲۱:۱۵ روز ۹/۹/۱۴۰۲ با پیگیری‌های مستمر و حدود ۱۲۸ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، با نظم و انضباط و با کیفیت و بدون بروز حادثه ایمنی به انجام رسید. توقف تعمیراتی ذکرشده بزرگ‌ترین توقف واحد گندله‌سازی از نظر نفرساعت و تعداد نیرو و تعداد فعالیت انجام‌شده از شروع بهره‌برداری تا کنون است.

حمیدرضا جمالی، رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی:
باید اذعان داشت انجام این فعالیت بزرگ تعمیراتی با این میزان نفرساعت و در زمان محدود مرهون تدوین دستورالعمل‌های تعمیرات، آماده‌سازی دقیق و مناسب و تأمین به‌موقع قطعات یدکی با کیفیت و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب بوده است.

گفتنی است بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت از این فعالیت برای نخستین بار بر روی تجهیزات انجام شد که اغلب قطعات یدکی آن‌ها ساخت داخل و بومی‌سازی شده بود. همچنین در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها بیش از ۵۰ جلسه عمومی و تخصصی و بیش از یک‌صد جلسه کنترل پروژه به‌صورت مستمر برگزار شد.

حسین طاهری، مدیر تعمیرات مرکزی:
توقفات تعمیراتی برای بهره‌برداری مناسب و بهینه از خط تولید لازم است و باعث حفظ و بهبود شرایط خطوط تولید و افزایش توان تولیدی شرکت می‌گردد. روند روبه‌بهبود برگزاری توقفات تعمیراتی در واحد گندله‌سازی که یکی از توقفات تعمیراتی سنگین از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات است، کاملاً مشهود بوده است. جهت اجرای باکیفیت و ایمن این توقف، جلسات متعدد آماده‌سازی، آموزش دستورالعمل‌ها، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و نیروی انسانی، سازماندهی و ارزیابی ریسک فعالیت‌ها برگزار شد تا این فعالیت بزرگ تعمیراتی با کیفیت مطلوب و ضریب ایمنی بالا اجرا گردد.

ارتقای شرایط محیط کار کارکنان تعمیرات مرکزی اعم از نصب چادر رستوران تعمیرات مرکزی در واحد گندله‌سازی برای اولین بار در این شات‌دان ازجمله اقدامات ویژه در این عملیات تعمیراتی بود.

محمد خدابنده، رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی:
فعالیت‌های نوسازی و بهینه‌سازی در بخش‌های مکانیک، برق، ابزار دقیق و اتوماسیون با استفاده از توان نیرو‌های واحد گندله‌سازی و واحد‌های پشتیبانی‌کننده و ظرفیت شرکت‌های داخلی و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های به‌روز انجام شد.

اهم فعالیت‌های گروه برق و ابزاردقیق و اتوماسیون به این شرح است: سرویس تابلو‌های قدرت و فشار ضعیف، باطری شارژر و روشنایی‌های واحد گندله‌سازی؛ انجام روتین‌های اساسی تابلو‌های واحد توزیع برق؛ انجام روتین‌های درایو‌ها و سافت استارتر‌های واحد گندله‌سازی؛ جایگزینی تابلو‌های برق و ابزاردقیق واحد گندله‌سازی؛ انجام کالیبره‌های مکانیکی و الکترونیکی کلیه توزین‌های واحد گندله‌سازی؛ انجام روتین‌های تابلو‌های پروتکشن موتور‌ها با همکاری واحد رولیاژ؛ انجام پروژه‌های اصلاحات روشنایی‌های واحد گندله‌سازی با همکاری تعمیرات مرکزی؛ ارتقای سیستم سنجش ارتعاشات فن ۰۸V۰۲؛ ارتقای امنیت شبکه اتوماسیون صنعتی واحد گندله‌سازی؛ ارتقای سیستم پاشش گریس کرانویل آسیاب خط ۲.

سرپرستان شیفت واحد گندله‌سازی:
این مهم میسر نشد، مگر با همدلی و هماهنگی تیم جوان تولید واحد گندله‌سازی، با اعتماد و اتکا به دانش و تخصص خود و استفاده از خلاقیت و نوآوری و تغییر در شیوه تفکر و تغییر و به‌روزرسانی روش‌ها و اجرای دقیق دستورالعمل‌های کاری اصلاح‌شده با حساسیت بالا. تیم تولید واحد گندله‌سازی با برگزاری جلسات تخصصی و برنامه‌ریزی از سه ماه قبل و اجرای پروژه‌ها و آماده‌سازی مطابق برنامه توانست در زمان ۳۶ ساعت کلیه فعالیت‌ها را با نظم و انضباط و به‌صورت ایمن به انجام برساند و در اختیار فعالیت‌های تونل کوره پخت که جزو خط بحران همیشگی توقفات سرد واحد گندله‌سازی است قرار دهد.

از نقاط قوت این فرایند می‌توان به فرایند آماده‌سازی تولید و نظافت صنعتی و سرد کردن کوره پخت به‌نحوی‌که نسوز کوره پخت دچار آسیب نشود اشاره کرد. گفتنی است فقط فعالیت‌های بازسازی ساختار نسوز در این توقف تعمیراتی انجام شد.

کامبیز طیبی، سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله‌سازی:
با مشارکت بسیار خوب کارشناسان مکانیک و فورمن‌های تعمیرات پیشگیری، فعالیت‌های بازسازی قطعات و آماده‌سازی و نظارت مؤثر بر اجرای فعالیت‌ها و کنترل پروژه‌های ایمنی به این شرح انجام شد: تعویض مخروطی خروجی و سیکلون آسیاب خط ۱؛ تعویض دنده کرانویل آسیاب خط ۲؛ پروژه تعمیرات اساسی تجهیز رولرپرس برای اولین بار؛ پروژه تعویض کامل دیسک ۰۵A۰۸؛ ساماندهی ایمن ۶۰ هزارنفر ساعت فعالیت تعمیرات مکانیک، نسوز و برق و ابزاردقیق تونل کوره پخت؛ نوسازی سیستم آبگرد خنک‌کننده استراکچر کوره پخت واحد گندله‌سازی؛ پروژه بهبود سیستم آب‌بندی کولینگ کوره پخت؛ پروژه نوسازی دمپر فن ۰۸V۰۳؛ انجام تعمیرات اساسی ۱۲۰ عدد پالتکار کوره پخت.

سیدجواد موسوی، کارشناس مشاور ایمنی واحد گندله‌سازی:
نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت قوانین و مقررات ایمنی، آموزش و به‌کار‌گیری دستورالعمل‌های ایمنی فعالیت‌ها و نظارت مؤثر بر انجام ایمن فعالیت‌ها از دیگر نقاط قوت این عملیات تعمیراتی بود.

گفتنی است نوسازی انجام‌شده بر روی تجهیزات، ضریب ایمنی را افزایش داده و احتمال وقوع حوادث را کاهش خواهد داد.

در پایان مدیر واحد گندله‌سازی از معاونان بهره‌برداری و سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، مدیران ناحیه آهن‌سازی، تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی، مرکز تعمیرات نسوز و مجموعه خدمات فنی و پشتیبانی و مهندسی کارخانه و تمامی کارکنان و مجریان این عملیات تعمیراتی در بخش‌های نظافت صنعتی، شرکت ضیافت سبز، شرکت ایریسا، حمل‌ونقل، بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزاردقیق، واحد توزیع برق و رولیاژ و قسمت باطری شارژرها، خرید اضطراری و امور خرید، بومی‌سازی، مهندسی معکوس، امور قراردادها، اجرای پروژه‌ها، خدمات عمومی و مدیریت شهری، انبارها، کنترل مواد، حراست، انتظامات و سایر بخش‌های مشارکت‌کننده تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: