کد خبر: ۴۰۶۲۲۶
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
​مدیرعامل بانک صادرات ایران به منظور پشتیبانی و تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، با برخی مدیران صنایع خودرویی و غذایی کشور در برج سپهر دیدار کرد.

قابلیت‌های منحصر به فرد بانک صادرات ایران برای تسهیل زنجیره تأمین تولید

صدور نخستین برات الکترونیک در محیط سندباکس توسط این بانک با هدف ارائه خدمت نوین، تسهیل و تسریع در عرصه پرداخت غیرحضوری پول بوده است، برات الکترونیک خدمت نوین بانک صادرات ایران برای تأمین مالی زنجیره تامین واحد‌های تولیدی است و علاوه بر چکنو، خدمت دیگری برای مشتریان بانک به ویژه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به حساب می‌آید.

بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، با عملیاتی کردن پروژه برات الکترونیک، خدمت نوین دیگری را برای تسریع در پرداخت‌های آنی در نظام بانکی کشور ارائه کرد و در نخستین اقدام پس از دریافت کد سپام از بانک مرکزی و ارسال درخواست صدور برات به وزارت امور اقتصادی و دارایی، نخستین برات الکترونیکی نظام بانکی با داشتن شناسه خزانه‌داری کل کشور با امضای بانک صادرات ایران به عنوان برات‌گیر در محیط سند باکس صادر شد.


واحد‌های تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، شبکه فروش و تامین کنندگان می‌توانند پس از رونمایی این محصول توسط مراجع سیاستگذار، از این خدمت در بانک صادرات ایران استفاده کنند.

برات الکترونیک به عنوان یکی از ابزار‌های تأمین مالی زنجیره تامین و بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات تأمین مالی زنجیره تأمین توسط مؤسسات اعتباری طراحی شده و شیوه‌نامه اجرایی آن پس از تصویب در کمیسیون اعتباری به تایید هیئت‌عامل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز رسیده است. این سند تجاری الکترونیکی دارای تمامی ویژگی‌های ذکر شده در ماده ۲۲۳ قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک است. برات الکترونیک غیر کاغذی، با سررسید حداقل یک ماه و حداکثر یک سال با درخواست برات‌دهنده (بنگاه خریدار) در وجه یا به حواله‌کرد دارنده برات (بنگاه فروشنده) از طریق سامانه برات صادر و شناسه یکتای آن در سامانه سپام ثبت می‌شود و بانک بر اساس اعتبار برات‌دهنده (بنگاه خریدار) نسبت به قبول برات الکترونیک و تادیه کل مبلغ آن​ در سررسید اقدام خواهد کرد.

قابلیت‌های منحصر به فرد بانک صادرات ایران برای تسهیل زنجیره تأمین تولید

محسن سیفی در جریان این دیدار‌ها با مدیران و فعالان صنعت خودرو کشور، ضمن تشریح توانمندی‌ها و قابلیت‌های جدید بانک صادرات ایران و استفاده از محصولات نوین و راهبردی بانک برای پشتیبانی از تولید و اشتغال در بنگاه‌های تولید و استمرار اشتغال، گفت: بانک صادرات ایران تجربه تامین مالی قطعه‌سازان و خودروسازان را دارد و مدل‌های کسب و کار ویژه‌ای برای ارتقای همکاری با این صنعت دارد.

او با تاکید بر اینکه آینده صنعت خودرو و استفاده از خودرو‌های برقی، به عنوان یک راهکار بلندمدت مورد توجه صنعت خودرو است، افزود: بانک صادرات ایران برای موفقیت صنعت خودرو کشور در این مسیر پیشقدم است.

در این دیدار‌ها که با حضور یاسر مرادی عضو اجرائی هیئت‌مدیره و سیدکاظم مرتضوی اسکویی معاون شعب بانک صادرات ایران و برخی مدیران صنعت خودرو انجام شد، راه‌های توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت‌های شعب داخلی و خارجی بانک صادرات ایران از جمله منطقه خلیج‌فارس، آسیای میانه و اروپا برای کمک به این صنعت تشریح شد.

همچنین در جریان این دیدار‌ها و روز پرتردد فعالان اقتصادی در برج سپهر، برخی مدیران و فعالان صنعت غذایی کشور نیز با حضور در برج سپهر بانک صادرات ایران با مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد بانک دیدار و همکاری دوجانبه برای استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات این بانک در تامین سرمایه مورد نیاز این صنعت را خواستار شدند.

یاسر مرادی در این دیدار‌ها با تشریح قابلیت‌های منحصر به فرد بانک صادرات ایران از جمله پیشرو بودن در ارائه سه محصول «چکنو»، «ست» و «برات الکترونیک» در مجموعه نظام بانکی، تسهیل و تسریع جریان تامین مالی زنجیره تامین در بنگاه‌های تولیدی را مهمترین مزیت‌های این محصولات در عصر نوین خدمات بانکداری الکترونیک برشمرد و توسعه همکاری با بنگاه‌های تولیدی را از جمله رسالت‌های مهم تیم جدید مدیریتی این بانک عنوان کرد.

قابلیت‌های منحصر به فرد بانک صادرات ایران برای تسهیل زنجیره تأمین تولید

تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران، به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به بخش‌های مختلف اقتصادی و معیشتی مردم اقصی نقاط کشور در شش ماه اول سال جاری نزدیک به ۱۵۱ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی و ودیعه مسکن مددجویان سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت، زندانیان نیازمند، بیماران صعب‌العلاج و احداث حمام روستایی به ارزش بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد.

این بانک همچنین طی این مدت بیش از ۳۱ هزار فقره تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال در زمینه اقدام ملی مسکن، مسکن ایثارگران، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، طرح‌های زیربنایی ماده ۵۶ و کمک به تامین کالا‌های ضروری پرداخت کرده که در مجموع ارزش وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در نیمه اول سال جاری از ۲۵۲ هزار میلیارد ریال فراتر رفت و بالغ بر ۱۷۵ هزار نفر از خدمات بانکی و حمایتی این بانک برخوردار شدند.

پرداخت بیش از ۵۳ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، ۴۳ هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری، ۴۲۰۰ فقره وام قرض الحسنه بعلاوه ۹۶۰۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن و پرداخت بیش از ۴۳ هزار فقره وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی سازمان‌های حمایتی از جمله برخی از حمایت‌های بانک در این مدت بوده است.

روند پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران طی سال‌های گذشته ادامه داشته و این بانک به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ و موثر کشور با استفاده از قابلیت‌ها و حضور فراگیر خود در بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی، سهم برجسته‌ای در حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت در سطح خرد و کلان داشته و دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: