April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۲۴۴
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: تلفن همراه کالایی بادوام به شمار می‌رود و اولین شرط لازم برای واردات آن خدمات پس از فروش ۱۸ ماه است.

پیوستن تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش چه اهمیتی دارد؟

در میز اقتصادی امروز به موضوع پیوستن تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش با حضور محله‌ای مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت و سادات حسینی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی پرداخته شد.

محله‌ای گفت: در حوزه خدمات پیس از فروش برای موبایل و لوازم خانگی در حال حاضر شرکتی را نداریم که وارد کننده است و در سامانه اظهار نکرده باشد در حال حاضر قبل از اظهار هیچ گونه وارداتی وجود ندارد در گام بعدی تولیدات داخلی هم کاملا به سامانه متصل شدند.

او می‌گوید: در حال حاضر کسی که ۱۰ هزار گوشی وارد می‌کند اول بررسی می‌کنیم در زمان مشخص فعال سازی شود این کمک به شناسایی ضعف در توزیع می‌کند در حوزه خدمات نیز زیرساخت‌ها برای اخذ تعهدات آماده شده است ۳۰۰ شرکت در حوزه خدمات پس از فروش تلفن همراه هستند اکنون امکان شکایت در سامانه وجود دارد که افراد باید از طریق سامانه این کار را انجام دهند تا پیگیری شکایت سریع انجام شود. ۷ روز برای عرضه کننده فرصت وجود دارد که پاسخ دهد که اگر نداد بحث تعزیرات مطرح می‌شود و سامانه ۱۲۴ هم به سامانه ما متصل است در نهایت برخی اوقات نحوه پیگیری مناسب نیست و مشکلات ایجاد می‌شود در گذشته وارد کننده باید در پنل خود اطلاعات گوشی وارد شده را اظهار می‌کرد، اما اکنون باید قبل از ترخیص در سامانه اعلام کند.

در ادامه حسینی در خصوص عدم ارسال پیامک به برخی از افراد گفت: باید از سمت سازمان صمت این موضوع پیگیری شود این ارسال پیامک به سامانه همتا بازمی‌گردد.

همچنین محله‌ای گفت: دو ماه گذشته در سامانه همتا مشکلی وجود داشت اکنون قطعا اگر شماره شناسه ارسال شود پیامک ارسال خواهد شد و دیگر مشکلی وجود ندارد.

حسینی گفت: حدود هزار شرکت وارد کننده وجود دارد که بیش از ۳۰۰ تا از آن‌ها خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند نظارت هم بر آن‌ها انجام می‌شود قطعا آماری که به وزارت صمت می‌دهیم عملکرد آن‌ها بررسی می‌شود. بازرسی ما به این شکل است که از لحاظ محیط و فنی موارد را بررسی می‌کنیم و اطلاعات از طریق سازمان صمت برای ما ارسال می‌شود شکایت یک سری به شکل برخط و یک سری به شکل دستی ارسال می‌شود.

او در خصوص حجم شکایت گفت: در هفته ۲ روز کمیسیون شکایت داریم که در هر روز میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ پرونده را رسیدگی می‌کنیم که در ماه حدود ۴۰۰ پرونده می‌شود ماهی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ شکایت برای خدمات پس از فروش است. بیشترین نکته هم به بحث ارائه خدمات در حوزه سهل انگاری است. شرکتی که پیروی از دستورات اتحادیه نکند برای تعزیرات و صمت نامه ارسال می‌شود. تلفن همراه کالایی بادوام است و اولین شرط لازم برای واردات آن خدمات پس از فروش ۱۸ ماه است.

محله‌ای بیان کرد: ما هیچ مسیری را مسدود نکردیم. هر گوشی که وارد می‌شود قطعا به یک شناسه گارانتی متصل است. گوشی مسافری یعنی مسافر برای خودش وارد کرده و اگر وارد چرخه تجاری شود هم یک تخلف است. زمانی که گوشی دریافت می‌شود دو روش فعال سازی وجود دارد یا ارسال شناسه و فعال سازی از طریق سامانه تجارت یا این که سیم کارت در گوشی قرار گرفته و در مسیر ریجستری قرار می‌گیرد که از طریق همتا پیش می‌رود و اطلاعات برای ما ارسال می‌شود. همه مردم می‌توانند یک کارتابل برای کلیه لوازم با دوام خود داشته باشند زمانی که این اقدام انجام شود از جزئیات مختلف خدمات دهنده آگاه می‌شوند. گوشی که وارد شود و در حیطه خدمات باشد اگر عرضه کننده کالا امکان اصلاح و تعمیر را نداشته باشد باید همان کالا را به فرد دهد. این موضوع و جریمه در قانون دیده شده است.

او افزود: در سامانه تمامی ارائه و تعهدات خدمات دهنده مشخص و اعلام شده است و افراد در سامانه خدمات پس از فروش می‌توانند آن را ملاحظه کنند در حوزه برخورد با متخلف هم باید اینگونه گفت که حتی شرکتی لغو مجوز داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: