کد خبر: ۴۰۶۲۷۲
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: با احراز یک سری شرایط خاص در شهرهای متقاضی٬ مدرسه سمپاد بنا می‌شود.

شرایط تاسیس مدارس سمپاد در شهرهای مختلف چیست؟

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما بیش از ۷۰۰ مدرسه سمپاد دخترانه و پسرانه در مقاطع متوسطه اول و دوم در سراسر کشور داریم.

وی افزود: هر شهری که بالای ۳ هزار دانش آموز در پایه نهم یا ششم داشته باشد٬ ما موظف هستیم در آن شهر مدرسه سمپاد داشته باشیم.

او ادامه داد: فرآیند ایجاد مدارس سمپاد در سراسر کشور به این صورت است که استان‌ها درخواست ایجاد مدارس را به ما ارائه می‌دهند و ما پس از بررسی‌های لازم در آن شهر مدارس سمپاد را تاسیس می‌کنیم.

او ادامه داد: حدود ١٣٠ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: حدود ۱۰ درصد از دانش آموزانی که در آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت می‌کنند٬ پذیرفته می‌شوند.

سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان یا به اختصار سمپاد، نهادی است که بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا نظارت می‌کند؛ اما در زبان عمومی و بین دانش آموزان به مدرسه تیزهوشان معروف است.

این سازمان دارای مدرسه‌های دبیرستان دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه در برخی شهر‌ها است.

گزینش در مدارس سمپاد در دو مقطع متوسطه اول (ششم به هفتم) و متوسطه دوم (نهم به دهم) از طریق آزمون‌های سراسری که عمدتاً مبتنی بر ارزیابی هوش، دانش ریاضیات و علوم است٬ انجام می‌شود.

این سازمان مدتی به صورت یکی از معاونت‌های مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان فعالیت می‌کرد که مجدداً در سال ۱۳۹۷ به صورت سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان احیاء شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: