April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۲۸۵
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
رئیس کل گمرک ایران جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی در ۸ ماه امسال را اعلام کرد.

جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی در ۸ ماه امسال

محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۸ ماه امسال ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار تن کالا‌های اساسی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گفته وی این میزان کالا‌های اساسی وارداتی در ۸ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱.۳۴ درصد و از حیث ارزش ۷.۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی در مورد ۵ قلم اول کالا‌های اساسی به لحاظ ارزش در ۸ ماهه سال جاری افزود: در این مدت ذرت، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، انواع دانه‌های روغنی، برنج و گندم ۵ قلم اول کالا‌های اساسی را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر گفت: از مجموع واردات کالا‌های اساسی به کشور در این مدت ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار مربوط به ۵ قلم کالای اساسی فوق بوده است.

وی در مورد میزان ارزش ۵ قلم اول کالا‌های اساسی در ۸ ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون دلار انواع دانه‌های روغنی، ۸۵۴ میلیون دلار برنج و ۷۳۰ میلیون دلار گندم وارد کشور شد.

رضوانی فر در باره بیشترین درصد افزایش در ارزش واردات کالا‌های اساسی در ۸ ماه سال جاری بیان کرد: در این مدت در بین کالا‌های اساسی واردات گوشت قرمز سبک گرم، کود شیمیایی، جو، انواع بذر و گوشت قرمز سرد سنگین از بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بودند.

به گفته وی، واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در این مدت به لحاظ ارزش بیشترین کاهش را در بین کالا‌های اساسی به خود اختصاص دادند، به طوری که این پنج قلم به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷.۶۹ درصد، ۵۳.۸۹ درصد، ۵۱.۹۸ درصد، ۴۸.۱۱ درصد و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: