کد خبر: ۴۰۶۳۲۶
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
عضو شورای ملی زعفران گفت: با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان و جلوگیری از قاچاق پیش‌بینی می‌شود که صادرات زعفران ۴۰ درصد افزایش یابد.

صادرات زعفران با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

علی حسینی با بیان اینکه برداشت زعفران به اتمام رسیده است، گفت: برداشت زعفران در مناطق گرمسیر روز‌های پایانی را می‌گذراند، اما آنچه مسلم است تولید زعفران در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کاهش محسوسی داشته است.

به گفته او، گرچه عملکرد تولید زعفران در دیگر استان‌ها مناسب بوده، اما سطح زیرکشت پایین بوده است.

حسینی با بیان اینکه تعادل در بازار زعفران برقرار است، افزود: امسال اولین سالی است که تعادل در بازار عرضه و تقاضای زعفران برقرار است.

عضو شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات گفت: بنابر آمار گمرک صادرات زعفران در آبان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته که عوامل متعددی همچون موانع صادرات و رونق قاچاق منجر به این موضوع شده است.

او گفت: قاچاقچیان زعفران با انجام هرگونه تقلب بدنبال کاهش قیمت هستند که این امر به ضرر تولید ملی تمام می‌شود، درحالیکه با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان و جلوگیری از قاچاق، صادرات ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

حسینی با بیان اینکه بازار زعفران تابع عرضه و تقاضاست، گفت: هم اکنون حداقل نرخ هرکیلو زعفران ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان و حداکثر آن ۷۰ میلیون تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: