April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۳۹
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری -صنعتی ماکو از انعقاد تفاهم نامه همکاری-اقتصادی 20هزارمیلیارد ریالی این منطقه با شرکت ماهان به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ۲۰ هزارمیلیاردریالی منطقه آزاد ماکو با شرکت ماهان

حسین گروسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با"پول نیوز"گفت: منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت استراتژیکی، نقطه اتصال آسیا به اروپا، کشورهای عضو اوراسیا و همسایگی با کشور ترکیه، منطقه مهمی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در منطقه محسوب می‌شود.


وی با اشاره به تشکیل هاب منطقه‌ای در شمال غربی کشور برای فعالیت‌های تجاری افزود: در حال حاضر در صدد هستیم با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و استفاده از پتانسیل موجود کشورهای منطقه، اوراسیا و شانگهای، منطقه ماکو را به هاب منطقه‌ای تبدیل کنیم و با ورود ارزهای دیجیتال و کاغذی به این نقطه مرزی راه را برای توسعه مناسبات فراهم کنیم.


این مقام ارشد منطقه آزاد ماکو با برشمردن پتانسیل‌های اقتصادی منطقه آزاد تجاری ماکو، نخستین و مهم‌ترین پتانسیل این منطقه را موقعیت استراتژیکی و ترانزیتی ماکو ذکر و تصریح کرد: برای رشد و توسعه منطقه ماکو درصدد هستیم صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران حوزه پولی و مالی و اعتباری را به منطقه فراخوانی کنیم و اکنون نیز فعالیت‌‌های خوبی در حال انجام است که باید با حمایت و تقویت بیشتر دولت از این منطقه، شاهد رشد و توسعه بیشتر منطقه لجستیک ماکو باشیم.


گروسی پتانسیل دوم (توان بالقوه) منطقه آزاد ماکو را ایجاد امنیت غذایی در این منطقه دانست و گفت: منطقه ماکو این ظرفیت را دارد که بتواند محصولات ارگانیک را از مزرعه تا سفره تولید، بسته‌بندی و صادرات کند و به‌عنوان منطقه گرینلند شناخته شود.


وی وجود معادن و صنایع معدنی را مهم‌ترین پتانسیل منطقه ماکو بیان کرد و افزود: بزرگ‌ترین و بیشترین معادن کشور در منطقه ماکو و استان آذربایجان غربی وجود دارد؛ لذا باید سیاست اقتصادی حاکم بر منطقه، مبتنی بر توسعه و ایجاد تولیدات صنعتی و معدنی، فراوری و صادرات محصولات معدنی به کشورهای منطقه باشد تا ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، از حداکثر پتانسیل موجود از معادن و صنایع معدنی به‌عنوان یک استراتژی و راهبرد به کار گرفته شود.


مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو با اشاره به "شب مانی" بسیاری از گردشگران در منطقه ماکو برای ورود به کشور ترکیه ادامه داد: باید با فراهم‌کردن امکانات زیرساختی و توسعه بناهای استراحتگاهی از گردش مالی حدود یک میلیون گردشگری که از این منطقه عبور می‌کنند، به شکل بهینه استفاده کرد.


این مقام ارشد منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: ایجاد فضای "گردشگری ترکیبی" در ماکو که متشکل از گردشگری سلامت، ورزش خرید و حتی گردشگری منطقه‌ای موضوعی مهم و اساسی است که به‌عنوان پتانسیل چهارم قابل‌طرح است و باید با بهره‌مندی از این پتانسیل، اقامت شبانه راحت همراه با آرامش را برای گردشگرانی که از ماکو به‌عنوان گذرگاه کشورهای منطقه و ترکیه استفاده می‌کنند، فراهم کرد و ضمن آن از این سرمایه عظیم برای توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

 

بیشتر بخوانید: اخبار منطقه آزاد ماکو از نگاه پول نیوز (+فیلم)


گروسی تبدیل ماکو به مقصد گردشگری را از سیاست‌های اصلی مهم منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو با انعقاد تفاهم‌نامه ۲۰ هزارمیلیاردریالی با شرکت ماهان درصدد توسعه صنعت گردشگری منطقه است تا بتواند از پتانسیل یک‌میلیون‌نفری که از مرز بازرگان به ترکیه می‌روند استفاده و منطقه ماکو را به مقصد گردشگری تبدیل کند.


وی طراحی عملیاتی‌شدن چهار محور را ازمسائل و راهبردی منطقه آزاد تجاری ماکو ذکر و ابراز امیدواری کرد با بالفعل شدن پتانسیل‌های موجود در منطقه ماکو، تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش و توسعه اقتصادی منطقه فراهم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: