کد خبر: ۴۰۶۳۵۳
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
مطالعات جدید نشان می‌دهند قمر زحل معروف به «انسلادوس» حاوی یک عنصر اصلی برای حیات است.

قمر زحل حاوی یک عنصر اصلی برای حیات است

بررسی داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مأموریت کاسینی ناسا که شش سال پیش به پایان رسید، نشان داد که این فضاپیما یک عنصر کلیدی لازم برای حیات در قمر یخی زحل، انسلادوس را شناسایی کرده است. مشاهدات کاسینی منبع انرژی قدرتمندی برای اشکال حیات بالقوه در اعماق این قمر آشکار کرده است.

انسلادوس توده‌های یخ و آب را از شکاف‌های پوسته یخی خود به بیرون پرتاب می‌کند. دانشمندان مدتی است می‌دانند که مولکول‌های آلی، که برخی از آن‌ها ممکن است شیمی مناسبی برای حیات داشته باشند، در این پوسته‌های یخی وجود دارند.

در سال ۲۰۱۷ دانشمندان دی اکسید کربن، متان و هیدروژن را در سیاره انسلادوس کشف کردند که نشان دهنده یک فرآیند متابولیک به نام متانوژنز است. همان طور که از نام آن پیداست، فرآیند تولید متان گاز متان تولید می‌کند که در این جا روی زمین گسترده است و می‌تواند نشانه‌ای از حیات در جهان‌های دیگر باشد.

با این حال، کشف جدید در مورد وجود سیانید هیدروژن که مقدمه‌ای حیاتی برای برخی از مولکول‌های ضروری پیدایش حیات است، این مفهوم را که انسلادوس می‌تواند قابل سکونت باشد به سطح کاملاً جدیدی می‌برد.

این تیم تحقیقاتی همچنین کشف کرده است که اقیانوس زیرسطحی انسلادوس، می‌تواند منبع بسیاری از ترکیبات آلی دیگر باشد که برخی از آن‌ها به عنوان منبع سوخت برای موجودات زمینی عمل می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است انرژی بیشتری در آن جا برای زندگی در دسترس باشد.

محققان می‌گویند مطالعه ما شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که انسلادوس میزبان برخی از مهم‌ترین مولکول‌ها در تشکیل بلوک‌های سازنده زندگی و حفظ آن از طریق واکنش‌های متابولیک است.

جونا پیتر، نویسنده اصلی و دانشجوی دکترای هاروارد در اظهاراتی گفت: به نظر می‌رسد نه تنها انسلادوس الزامات اولیه سکونت را برآورده می‌کند؛ بلکه ما اکنون ایده‌ای در مورد چگونگی شکل‌گیری مولکول‌های زیستی پیچیده در آن جا و نوع مسیر‌های شیمیایی ممکن در آن داریم.

منبع: الیوم السابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: