April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۳۹۹
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
دادستان تهران گفت: با سارقان سابقه‌دار بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود و جهت جلوگیری از تکرار جرم، هیچ‌گونه ارفاقات قانونی به آن‌ها اعطا نخواهد شد.

کاهش ۹.۵ درصدی آمار سرقت در پایتخت

سومین جلسه کمیته استانی نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری تهران با حضور علی صالحی دادستان تهران، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، حجت الاسلام و المسلمین کرمی دادستان نظامی تهران، معاونین ستادی دادستان و تعدادی از سرپرستان نواحی دادسرای تهران و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات دادستانی تهران برگزار شد.

در این جلسه دادستان تهران با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه، اظهار داشت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضا است و در این راستا در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با اعمال خود باعث سلب آرامش جامعه می‌شوند؛ بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود و جهت جلوگیری از تکرار جرم، هیچ گونه ارفاقات قانونی به آن‌ها اعطا نخواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل جدی مرتبط با ضابطین خاص، موضوع دستگیری محکومین متواری است که پرونده آن‌ها در شعب تحقیق یا اجرای احکام باقی مانده و لازم است ظرف ۲۰ روز نسبت به جلب آنان جهت اجرای احکام، اقدام شود تا این پرونده‌ها در اسرع وقت به نتیجه برسند.

دادستان تهران ادامه داد: جهت بهبود عملکرد جلب محکومان در مرجع انتظامی، تعداد پنج ناحیه از نواحی دادسرای تهران، با تخصیص کلیه امکانات و همچنین ۱۰ دستگاه خودرو، به عنوان قرارگاه جلب محکومان در شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز پایتخت در نظر گرفته شده که با تامین نیرو‌های آن توسط فاتب در صدد بهبود و ارتقاء وضعیت جلب محکومان متواری هستیم.

صالحی با تأکید بر ضرورت حفظ اموال ضبط شده از متهمان تصریح کرد: ضابطین عام و خاص، می‌بایست اموال مکشوفه از متهمان دستگیر شده را در همان لحظه با ذکر جزئیات و در چند نسخه با امضاء مأمورین و متهمان صورتجلسه کرده و در پایان تحویل دهند، چرا که عدم صورتجلسه باعث عدم شناسایی مالک اموال در مرحله تحقیق و اجرای حکم می‌شود.

دادستان تهران در پایان خاطر نشان کرد: ضابطین می‌بایست ظرف مدت مقرر نسبت به ارسال پاسخ استعلامات مرجع قضایی اقدام کرده و در صورتی که به هر دلیل قادر به انجام فرآیند و مراحل کار نیستند؛ سریعا مراتب را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

در این جلسه سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشتند: از ابتدای سال تاکنون، ۹.۵ درصد کاهش سرقت در پایتخت داشتیم.

محمدیان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در سطح جامعه، سارقان راکب و موتورسوار است که مقرر شده است فراجا با تخصیص ۵۰ موتور سنگین و تشکیل تیم‌های شکار در سطح شهر تهران، برای دستگیری سارقان موتورسوار اقدام کرده و اجرای این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: