April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشست خبری دومین نمایشگاه «رصتا» برگزار شد
کد خبر: ۴۰۶۴۰۲
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
0
نشست خبری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران «رصتا» در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه در سالن جلسات سازمان تنظیم و مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر برگزار شد.

تشکیل مجمع «رصتا» یکی از دستاوردهای نمایشگاه نخست بود

در ابتدای نشست مقیسه درخصوص برگزاری نمایشگاه گفت: امسال دومین نمایشگاه «رصتا» را برگزار خواهیم کرد. «رصتا» مخفف رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران است که اولین نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. امسال از ۱۰ تا ۱۳ دی ماه در مصلی تهران پذیرای سکوهای دارای مجوز از ساترا، بخش‌های مختلف صداوسیما و برخی مراکز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه نمایش خانگی خواهیم بود. افتتاحیه ۱۰ دی و اختتامیه ۱۳ دی ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

وی درخصوص اهداف نمایشگاه توضیح داد: مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه «رصتا» ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان و ذی‌نفعان و حمایت‌کنندگان زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر، حمایت مادی و معنوی از رسانه‌های دارای مجوز از ساترا، ایجاد فرصت برای توسعه هدفمند سکوهای صوت و تصویر فراگیر، برقراری امکان ارتباط مستقیم مخاطبان با مسئولان و مدیران رسانه‌ها، جلب حمایت‌های دولتی و رسانه ملی، ارتباط با متخصصان، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره ارزش‌آفرینی رسانه‌ها، انتقال تجربه سکوهای دارای مجوز به یکدیگر، اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه‌های دارای مجوز از ساترا، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای سالم، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان خدمات و محتوای رسانه‌ای در جهت ارتقای کیفی، تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران و خانواده‌ها و بازاریابی، بازارسازی و عرضه اقتصادی تولیدات به نفع تولیدکنندگان و مشاغل مرتبط با نمایش خانگی است.

 

رئیس ساترا همچنین افزود: از بین ۴۲۳ سکو دارای مجوز از ساترا، تعدادی از آنها حائز حضور در نمایشگاه نیستند و از بین کسانی که واجد شرایط هستند ۱۳۵ سکو ثبت‌نام کردند. همچنین حدود ۸۰ شرکت که به صنایع مرتبط صوت و تصویر و شبکه نمایش خانگی ربط دارند، برخی واحدهای صداوسیما، واحدهای مختلف ساترا و برخی نهادهای مرتبط در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

مقیسه با اشاره به اینکه در کنار بازدید از غرفه‌ها رویدادهایی نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی برای کارشناسان حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ و فعالان صنعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ هر روز، کارگاه‌های آموزشی روزانه برای بازدیدکنندگان ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰، ایجاد تالار هوش مصنوعی به همراه برگزاری مسابقه، برگزاری مجمع «رصتا» با هدف ارائه گزارش سالانه، برپایی میز ارائه خدمات به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تبادل تفاهم‌نامه، اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ایجاد استودیو رادیویی شامل رادیو نمایشگاه و تست گویندگی و استودیو تلویزیونی شامل مصاحبه و معرفی رسانه‌های دارای مجوز از ساترا رویدادهای جانبی هستند که برای نمایشگاه تدارک دیده شده‌اند.

 

رئیس ساترا در ادامه این نشست اعلام کرد که امسال در کنار دومین نمایشگاه «رصتا» نخستین جشنواره «رصتا» نیز برگزار می‌شود و گفت: در این جشنواره سکوها با شاخص محتوایی، فنی و ابزارهای کنترل والدین بررسی می‌شوند. جایزه اول به بهترین اثر با شاخص‌های سلامت محتوا، جایزه دوم به رسانه‌ای که جامعیت خدمات فنی را داشته باشد و سومین جایزه به بهترین سکو که دارای کنترل والدین و رده‌بندی سنی باشد تعلق می‌گیرد. این برگزیدگان و همین طور غرفه برگزیده نمایشگاه در اختتامیه نمایشگاه معرفی و با اهدای جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

مقیسه در پاسخ به سوالی درخصوص حضور سکوهای پرمخاطب در نمایشگاه گفت: اکثر سکوهای پر مخاطب حضور خواهند داشت، برخی سکوها در بین مخاطبان تخصصی حوزه خود مرجعیت دارند که تمام سکوهای سرشناس در حوزه های تخصصی نظیر ورزش، کودک و نوجوان، آموزش و سایر حوزه ها در نمایشگاه حضور دارند و از میان سکوهای عمومی حوزه تولید و انتشار فیلم و سریال های ایرانی «نماوا»، «فیلم نت»، «تماشاخونه»، «روبیکا» و سایر سکوهای فعال در این حوزه برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند.

 

رئیس ساترا در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نمایشگاه «رصتا» در سال گذشته تشکیل مجمع «رصتا» بود که این مجمع باعث افزایش مشارکت سکوهای دارای مجوز از ساترا در حوزه های مختلف نظارتی، حمایتی و صیانت از حقوق کاربران شد، سکوها دور هم جمع شدند و میزان هم‌افزایی رسانه‌های دارای مجوز از ساترا برای ارتقای زیست‌بوم افزایش پیدا کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: